Oposición frontal de Arteixo al tendido eléctrico que cruza el municipio

La Voz ARTEIXO

A CORUÑA CIUDAD

Espacio por el que está previsto el paso del tendido eléctrico en el municipio de Arteixo
Espacio por el que está previsto el paso del tendido eléctrico en el municipio de Arteixo atr

«La instalación de 47 torres eléctricas afectaría de forma crítica e irreversible al ecosistema del Concello», señala el alcalde

13 ene 2021 . Actualizado a las 14:32 h.

El Concello de Arteixo se opone «frontalmente» a la construcción de un tendido eléctrico de 13,6 kilómetros a través de su municipio. El tendido, que conectará un parque eólico en la zona de Monteagudo, aunque situado en el Concello de Carballo, con una subestación en el polígono de Morás, recorre casi 14 kilómetros por el territorio arteixán. El alcalde Carlos Calvelo advierte de los perjuicios medioambientales para el territorio que supone la construcción de un tendido con 47 torres eléctricas, sobre todo al atravesar varios entornos de gran importancia natural y paisajística en la zona sur del ayuntamiento de Arteixo. El alcalde señala en su escrito presentado como alegación en el trámite de exposición pública del proyecto que «o trazado proposto no proxecto atravesa 13.600 metros no territorio de Arteixo, por tanto en Reserva da Biosfera, afectando de cheo á paisaxe, medio ambiente e sustentabilidade da única e última zona, de todo o concello de Arteixo, que aínda non está saturada de infraestruturas de enerxía eléctrica (central térmica, subestacións e liñas de alta tensión), de infraestruturas de comunicación e transporte, de infraestruturas portuarias (ocupando a terceira parte do litoral de Arteixo), e de extensos polígonos industriais. Esa nova liña de alta tensión pretendida atravesaría eses 13.600 metros, con 47 torres de alta tensión de ata 42 metros de altura, afectando de forma crítica e irreversible ás unidades de paisaxe que recoñece o POL de Xermaña, Sorrizo, Barrañán, Vales de Barrañán, Lañas, Rego dás Pontellas e Val do río Arteixo (Bolaños). Este territorio está comprendido, por suposto, na Reserva da Biosfera, pero ademais son moi próximos aos humidais costeiros, á Rede Natura de Costa da Morte, e a espazos singulares como a fraga de Sisalde (xunto á que se atopa un dos abastecementos de auga potable de Arteixo), así como as paisaxes castrexas. Así mesmo, impacta notablemente no val de Loureda que corta transversal e lonxitudinalmente, en case 3 quilómetros».

En su escrito, el alcalde también señala que se puede conseguir el mismo objetivo con menos perjuicios medioambientales. Así Calvelo explica que «non pode esquecerse que a función obxectiva do proxecto de liña de alta tensión é evacuar a enerxía eléctrica producida no parque eólico Monteagudo, en Carballo. Isto pode levar a unha serie de preguntas: É absolutamente necesario evacuar a produción eléctrica do parque de eólico de Monteagudo (Carballo) cunha liña nova de máis de 14 quilómetros ata unha subestación situada no centro do concello de Arteixo? Non é posible evacuar a produción eléctrica dese parque eléctrico a instalacións eléctricas máis próximas, de Carballo ou mesmo da zona industrial da Laracha? Non sería posible, se non hai máis remedio, aproveitar as infraestruturas eléctricas xa existentes (e mesmo os seus corredores) para deseñar unha posible conexión coa subestación de Morás?».

El alcalde de Arteixo espera que sus alegaciones sean aceptadas y se busque otra solución técnica para transportar la electricidad de este parque eólico.