La Xunta y el Concello de Sada, admitidos en la causa de la demanda de devolución del pazo de Meirás

La Voz

A CORUÑA CIUDAD

César Quian

El juzgado acordó sumar a ambas Administraciones a la demanda del Estado para recuperar la propiedad

11 sep 2019 . Actualizado a las 15:41 h.

La Xunta y  Concello de Sada han sido notificados por parte del Juzgado de Primera Instancia número 1 de A Coruña del auto por el que se acuerda su intervenciónen la demanda que se sigue contra los Franco para lograr la devolución del pazo de Meirás, según comunicó desde el consistorio.

La magistrada considera que ambas Administraciones tienen interés directo y legítimo en la causa y estima los argumentos que presentaron para poder intervenir en el proceso. Desde el TSXG se indica que «á hora de acordar a súa intervención no proceso tivo en conta o papel relevante do Concello de Sada nas accións tendentes a recuperar o pazo, así como que, segundo o Concello, non só se pretende a recuperación do patrimonio, senón darlle un uso público», mientras que en el caso de la Xunta, «a resolución sinala que o Parlamento de Galicia foi quen iniciou as accións para recuperar o ben, que foi declarado en 2008 pola comunidade autónoma ben de interese cultural, coa categoría de sitio histórico. Ademais, indica que o Goberno autonómico ostenta as competencias respecto a protección do patrimonio».

Intervendrán en calidad de coadyuvante adhesiva simple del demandante, que es el Estado español.

En el caso del Concello, en el mes de julio ya se había informado de que seguían los autos de acción reivindicatoria para la rectificación en el Registro de la Propiedad y de nulidad de los negocios entre la Administración General del Estado y los Franco. El Concello de Sada había decidido personarse, tras un acuerdo plenario a mediados de agosto que así lo respaldó.

«A admisión da intervención do Concello de Sada significa que é considerado parte no proceso a todos os efectos e pode defender as pretensións formuladas polo Estado ou as que o propio Concello formule aínda que o Estado renuncie, se allane, desista ou se aparte do procedemento por calquera outra causa», explican desde el ejecutivo municipal.