El 1 de Mayo poselectoral y con mensajes a Pedro Sánchez

A CORUÑA CIUDAD

Los manifestantes corearon en A Coruña la consigna: «¡Con Rivera, no!»

02 may 2019 . Actualizado a las 09:18 h.

La ciudad de A Coruña ha sido este año, como todos los impares, el escenario de la concentración general convocada por los sindicatos UGT y CC.OO. en Galicia. Mientras, en Vigo tocó la de la CIG, que aquí también se secundó a nivel comarcal. La marcha, que partió de la plaza de A Palloza, estuvo marcada por la resaca de las elecciones generales del domingo. La consigna «¡Con Rivera, no!» fue uno de los mensajes más coreados por los cientos de personas que acudieron a la protesta del 1 de Mayo. «Non nos toca a nós manifestarnos como fixo a CEOE. O que está claro é que os cidadáns marcaron a preferencia por un goberno de esquerdas. Ao que lle hai que facer caso é ós cidadadáns, non hai escusas», defendió este miércoles José Antonio Gómez, secretario xeral de UGT-Galicia. 

«Neste Día do Traballador lembrámoslle á esquerda deste país que non lle pode fallar á maioría da poboación. Hai que recuperar dereitos, igualdade, cohesión social. Xa levamos catro anos de recuperación económica que só é para algúns. A figura do traballador pobre está aí, o 20 % de tasa de pobreza na nosa comunidade. É imprescindible derogar as reformas laborais impostas, tamén a reforma de pensións do 2013, a do PP. Hai que volver ao Pacto do Toledo, o Partido Popular foi a única formación que o abandonou. Tamén hai que cambiar a política fiscal», insistió José Antonio Gómez. 

«Os sindicatos non somos alleos ao que pasou este domingo. Estamos esperanzados pola resposta da cidadanía: darlle unha oportunidade a un goberno de esquerdas. É necesario un xiro social nas políticas, o fin das políticas de devaluación dos dereitos sociais, laborais e de pensións. Agardamos que Pedro Sánchez asuma, desde o minuto un, que queremos un país líder en loita pola igualdade», manifestó por su parte Ramón Sarmiento, secretario xeral de CC.OO. en Galicia. Un país líder, continuó Sarmiento, en «igualdade de trato e oportunidades entre homes e mulleres, un país líder nos procesos de transición enerxética e de transición tecnolóxica. Queremos volver ser ese país de Europa líder na consolidación dos dereitos sociais. Sin dúdiba, queremos un goberno de esquerdas. O domingo os cidadáns elixiron ós políticos. A mobilización da clase traballadora ten que garantir as políticas. A disputa de verdade é a disputa entre capital e o traballo». Sarmiento también remarcó que «as políticas se pactan» y que es necesario, defiende, «un acordo programático concreto» de Gobierno desde ya. 

La de A Coruña es una de las nueve marchas conjuntas de UGT y CC.OO. en Galicia y una de las 75 celebradas en toda España en el Día Internacional de la Clase Trabajadora. Representantes políticos como Yolanda Díaz y Antón Gómez-Reino, recién elegidos diputados por En Común Unidas Podemos por Vigo y A Coruña respectivamente, así como la cabeza de lista del PSdeG a la alcaldía coruñesa, Inés Rey, también participaron en la marcha central gallega. El candidato del BNG en las municipales coruñesas, Francisco Jorquera, participó en la marcha de la CIG que salió en el mediodía de este miércoles de la plaza de Vigo.

Mensajes a Pedro Sánchez desde Unidas Podemos 

«Acabamos de salvar unha situación inicialmente díficil que abría a posibilidade dun abismo cun goberno das tres dereitas. Continuamos cunha situación de incerteza. É fundamental construír un goberno realmente progresista. Ese non pode ser un goberno do partido socialista en solitario. Sería un goberno moi débil que tería que estar sistemáticamente acordando na cámara as súas políticas e que probablemente, en materia de economía e en materia de traballo, tería unha tentación moi importante de acordar esas cuestións con Ciudadanos», apuntó Antón Gómez-Reino, diputado por A Coruña de Unidas Podemos. 

«A xente non lle deu unha maioría abasoluta e, polo tanto, o normal, é que concite un goberno con Unidas Podemos. Cometería un erro se non fai. A pantasma da repetición electoral estaría aí. Imos facer valer os nosos escanos. Non imos permitir que as cuestións laborais e económicas as pacte con Ciudadanos, que é o que quere realmente Pedro Sánchez, e os dereitos civís e humanos os pacte con Unidas Podemos. Na Moncloa saben de números e os números non lle dan», añadió Yolanda Díaz, de Unidas Podemos. 

Defensa de la industria

«As persoas primeiro» fue el lema de una celebración donde se reivindicó la derogación de las reformas laborales del 2010 y el 2012 y la de las pensiones del 2013. La crisis que vive la industria electrointensiva también marcó este 1 de Mayo en A Coruña, donde marcharon las plantillas de factorías como Ferroatlántica, Isowat o Alcoa. «Estamos moi vixiantes. O compromiso está feito, o Goberno central saíu reforzado o domingo e xa non ten desculpa ningunha para non executar aquilo que esixía á oposición», advirtió Juan Carlos López Corbacho, el presidente del comité de empresa de Alcoa.

A la concentración no faltaron los representantes políticos. Fue el caso del concejal de Rexeneración Urbana de la Marea Xiao Varela, que tuiteó «por un goberno de progreso que loite pola maioría social», y también de Inés Rey. «O Goberno central amosou a súa disposición e compromiso na defensa dos traballadores», alegó la candidata del PSdeG a la alcaldía de A Coruña.

Concentración nacionalista

La manifestación central de la CIG fue este año en Vigo. Aquí se celebró la comarcal. «Non vale maquillaxe para dulcificar as reformas, hai que derrogalas», subrayó el secretario de la central nacionalista de A Coruña, Xabier Filgueira. En la convocatoria estuvo el candidato a la alcaldía coruñesa del BNG. «A comarca corre o risco de converterse nun deserto industrial. O concello ten que elaborar un plan de desenvolvemento económico, consensuado coas outras Administracións e os axentes sociais», propuso Francisco Jorquera.

En la ciudad hubo una tercera marcha, la convocada por la Confederación General del Trabajo (CGT) y la Central Unitaria de Traballadoras (CUT).