La Xunta inicia el expediente para declarar La Terraza de Sada como BIC

D. Vázquez A CORUÑA / LA VOZ

A CORUÑA CIUDAD

EDUARDO PEREZ

Los trámites para proteger el inmueble habían comenzado en 1975

16 abr 2018 . Actualizado a las 18:59 h.

La Consellería de Cultura anuncia que se ha incoado el expediente para declarar bien de interés cultural, con la categoría de monumento, a La Terraza de Sada. En este sentido, destaca que se le reconoce «a importancia e significación dentro do patrimonio arquitectónico para os edificios relevantes da arquitectura modernista e da complexa sucesión de movementos e tendencias arquitectónicas que percorren o período das primeiras vangardas e o movemento moderno durante o século XX ata 1965, incluída a arquitectura de indianos».

Reconoce que el inmueble, situado en el paseo marítimo de Sada, «evidencia por completo, e despois dos anos da súa construción como unha arquitectura inicialmente con carácter efémero, os principios recoñecibles do seu estilo arquitectónico de forma relevante pola calidade do seu proxecto, espacial e construtivamente, a súa singularidade estética e a súa representatividade tipolóxica, ademais de posuír unha dimensión social significativa».  Desde la consellería se indica que «A Terraza é un testemuño único e singular dos pavillóns ou quioscos modernistas típicos dos anos 20. Comezouse a construír en 1912 no recheo do paseo de Méndez Núñez, na Coruña, sobre un deseño probablemente do arquitecto Antonio López Hernández. Foi trasladado á praia urbana de Sada entre os anos 1919 e 1920». Asimismo, destaca que «a linguaxe arquitectónica empregada combina a versatilidade dun espazo diáfano co emprego dun estilo radical, urbano e actual, enlazado coa tendencia europea da época e co claro obxectivo de diferenciarse da arquitectura histórica e a institucional. Non en balde, os quioscos resultaban instalacións novidosas tanto na tipoloxía arquitectónica, construtiva, funcional coma ornamental».

El intento por proteger el edificio comenzó hace más de 40 años, ya que, como se indica hoy en el Diario Oficial de Galicia: «O 24 de xaneiro de 1975 o director xeral do Patrimonio Artístico e Cultural resolveu incoar o expediente para declarar monumento histórico artístico con carácter nacional o edificio da Terraza de Sada».

En 1975 desde la Real Academia de Bellas Artes de San Fernando se había cuestionado esa protección, por lo que se retrasó la tramitación, y en años posteriores y hasta 1987 se habían realizado en La Terraza trabajos de restauración, algunos financiados por la Xunta, con el objetivo de paralizar su deterioro. La tramitación volvió a retomarse en 1994 por parte de la Dirección Xeral de Patrimonio Cultural, pero tampoco en esta ocasión se llegan a concretar. El Concello volvió a insistir en el 2011, con el respaldo del Consello da Cultura Galega, que fue acompañado de un estudio arquitectónico sobre su valor, pero de nuevo transcurrió el plazo sin llegar a haber un pronunciamiento sobre la solicitud y se consideró desestimado por silencio administrativo.

El Plan Xeral de Ordenación Municipal de Sada, aprobado definitivamente en octubre del 2017, incorpora en su catálogo medidas para proteger La Terraza, a la que se le asigna un grado de protección integral , por lo que se le considera un bien inmueble protegido y ante esta situación y con estos antecedentes es ahora cuando la Dirección Xeral de Patrimonio Cultural incoa el expediente para declararlo BIC y eso supone que se anote, de manera preventiva en el Rexistro de Bens de Interese Cultural de Galicia, se comunique al Registro General de Bienes de Interés Cultural de la Administración del Estado, y que se aplique de manera inmediata el régimen de protección para este tipo de monumentos.

El expediente se debe resolver en un período de 24 meses y se establece un plazo de un mes como período de información pública para que se pueda examinar el expediente y alegar si se considera pertinente.

Satisfacción municipal

El Concello de Sada mostró ya su satisfacción por esta resolución y el gobierno local indica que «agarda que a finalización do expediente sirva para acadar a elaboración dun proxecto ou plan integral de conservación, na medida en que se prevexa a futura xestión do inmoble, localizado en dominio público de costas, e suxeito a unha concesión outorgada en xullo de 1922. O goberno local precisa ao respecto que aínda que o uso actual sexa o hosteleiro, o PXOM cualifica a Terraza como sistema xeral de equipamento público (uso socio-cultural)».