Los nuevos alcaldes de A Coruña y Santiago declinan asistir a la ofrenda del Santísimo Sacramento

Xulio Ferreiro y Martiño Noriega justifican su decisión en su voluntad de escenificar «unha política laica»


Los futuros alcaldes de A Coruña y Santiago de Compostela, Xulio Ferreiro, de la Marea Atlántica, y Martiño Noriega, de Compostela Aberta, han escenificado «unha política laica» declinando asistir a la ofrenda del Santísimo Sacramento de este domingo en Lugo. 

Martiño Noriega lo ha confirmado en declaraciones a La Voz, en las que ratifica que no acudirá al evento religioso en una decisión que califica de «exercicio de respeto cara os cidadáns e aos propios representantes públicos».  En concreto, apela a la defensa de «unha institución laica para Santiago» que la formación hizo durante la campaña electoral: «Temos un compromiso de facer unha defensa dun rol laico das institucións, de separar o ámbito de actuación dunha institución no civil do ámbito relixioso. Entendemos que é unha proba de respeto aos cidadáns e aos representantes públicos, independentemente do seu credo. No fondo estamos a ser coherentes cun principio que marcamos e que foi un dos eixes da nosa campaña», aclara el próximo inquilino de Raxoi. 

Por ello, Noriega adelanta la voluntad del grupo municipal de Compostela Aberta de no participar en la Ofrenda de Galicia al Santísimo Sacramento, declinando el convite para el futuro alcalde de Santiago de la Diócesis de Lugo a participar en el acto que tendrá lugar en la Catedral de esta ciudad este domingo. Con todo, avanzan que comunicarán esta decisión «co máximo respeto pola cidade de Lugo e por esta ofrenda e a súa tradición». «Pero tamén desde o máximo respecto ao programa electoral co que a candidatura de unidade popular se presentou ás eleccións», añade.

Pese a todo, por parte de Compostela Aberta se resalta «a necesidade de diálogo» con estamentos como la Iglesia, además d e la Universidad, la Xunta y el Estado. En la misma línea, fuentes de Compostela Aberta, han señalado que se estudiará «caso por caso», al ser preguntados si el mismo criterio, para el acto de este domingo, se mantendrá para los actos de la Ofrenda a Santiago Apóstol. «En principio haberá unha liña xeral de actuación, pero, no su momento, estudiaremos caso por caso», han sentenciado. Sin embargo, han recalcado la necesidad de «separar» la institución civil de la religioso, aunque manteniendo abiertos «cauces de diálogo».

Igual en A Coruña

En los mismos términos, se han pronunciado desde la Marea Atlántica en A Coruña, al ser preguntados por la Ofrenda del Santiago Apóstol por la que se celebra en la ciudad herculina a la Virgen del Rosario. «Temos que estudialo caso a caso», coinciden.

Sin embargo, en un comunicado, defienden la «laicidade institucional» y ha avanzado que no participará en la Ofrenda del Antigo Reino al Santísimo Sacramento en Lugo. En él, su cabeza de lista, Xulio Ferreiro, remarca su respeto «por calquer tipo de credo, como o católico, e por suposto as boas relacións entre as cidades de A Coruña e Lugo».

No obstante, Ferreiro recuerda que el programa electoral de la Marea incluía el compromiso «de respectar a laicidade da institución municipal, de acordo ao principio de neutralidade relixiosa». «O Concello de A Coruña, como administración pública, e os cargos da Marea, como representantes públicos da ciudadanía, axustarán a súa práctica ao principio de neutralidade ideolóxica e relixiosa, garantindo a súa independencia e a efectiva aplicación do principio de laicismo», concluye el futuro alcalde de A Coruña.

Conoce nuestra newsletter con toda la actualidad de A Coruña

Hemos creado para ti una selección de noticias de la ciudad y su área metropolitana para que las recibas en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
31 votos
Comentarios

Los nuevos alcaldes de A Coruña y Santiago declinan asistir a la ofrenda del Santísimo Sacramento