El BNG pide que la Xunta colabore con Betanzos en la celebración del Año Antolín Faraldo

BETANZOS

«Merece que a súa figura se dea a coñecer entre a veciñanza de Betanzos e de Galiza», señala la formación

12 ene 2022 . Actualizado a las 13:35 h.

El BNG pide que la Xunta colabore con el Concello de Betanzos en la celebración del Año Antolín Faraldo. La diputada nacionalista Mercedes Queixas presentó una iniciativa en el Parlamento gallego para solicitar el respaldo autonómico a esta celebración. «Pedimos que a Xunta se poña en contacto co Concello de Betanzos o antes posíbel para colaborar nesta celebración», solicitó Queixas.

«Consideramos que Antolín Faraldo merece un maior recoñecemento social e institucional e merece que a súa figura se dea a coñecer entre a veciñanza de Betanzos e de Galiza. Un recoñecemento que vai ser posíbel neste 2022 grazas á aprobación unánime do pleno do Concello dunha moción presentada polo grupo municipal do BNG», explicó la diputada. «2022 xa foi declarado Ano Antolín Faraldo e está en marcha unha comisión de traballo plural, aberta a colectivos sociais e culturais, así como a institucións como a RAG e o Consello da Cultura Galega, que deseñarán un plan de actividades de divulgación e posta en valor desta figura histórica», añadió.

Desde el BNG consideran a Antolín Faraldo una figura de indiscutible peso en la historia de Betanzos y de Galicia por su participación en la llamada Revolución de 1846, para la que redacta el 15 de abril de 1846 la proclama de constitución de la Xunta Provisional de Goberno de Galicia, de la que era secretario. «Foi a figura máis importante do provincialismo, Rexurdimento, que sentarían as bases do que sería o Rexionalismo político e o posterior nacionalismo galego», precisan.

El BNG anunció que llevará a cabo una programación de actividades y actos propios para poner en valor y dar a conocer la figura de Faraldo y su importancia histórica. El BNG lleva a cabo todos los anos una homenaje delante de su busto en el paseo que le da nombre.