La Xunta licita el plan director de O Pasatempo de Betanzos

BETANZOS

CESAR DELGADO

El documento sentará las bases sobre las actuaciones necesarias para la conservación del parque

27 abr 2021 . Actualizado a las 22:38 h.

La Xunta licitó este martes, por más de 111.000 euros, la redacción del Plan Director do Parque do Pasatempo de Betanzos, «un documento que sentará as bases para levar a cabo as actuacións necesarias para garantir a conservación e posta en valor deste Ben de Interese Cultural coa categoría de xardín histórico, declaración aprobada polo Goberno galego en 2020», indican desde la Consellería de Cultura.

Desde la Administración autonómica consideran el inicio de este proceso administrativo, anunciado hace dos meses por el conselleiro, en la constatación del «firme apoio da Xunta co Parque do Pasatempo e coa vila de Betanzos».

El Ejecutivo autonómico espera que este plan «permita afondar no seu coñecemento e nas súas condicións actuais para definir as liñas de actuación que se porán en marcha no futuro no eido da súa conservación».

Este documento recogerá un análisis detallada del recinto, actualmente cerrado tras los desprendimientos producidos en uno de los estanques, desde las perspectivas histórica, arqueológica, arquitectónica y espacial del monumento y su entorno, así como de la conservación y restauración de sus elementos artísticos. «Este plan terá en conta, ademais, a súa xestión para a posta en valor e uso cultural dunha forma racional e sostible», puntualizan.

Desde la Xunta califican al plan de un «traballo complexo e completo que precisa dun equipo técnico multidisciplinar e especializado e que incluirá propostas de monitorización, toma de datos, análises e avaliacións co fin de coñecer con exactitude cales son as necesidades do Parque do Pasatempo para definir as actuacións necesarias para garantir a conservación deste ben tan senlleiro». Por ello, el equipo técnico que se encargue de su redacción estará integrado por arquitectos, historiadores del arte, restauradores, arqueólogos, ingenieros y especialistas en jardinería, botánica y paisaje.

Esta licitación se hace a cargo de los fondos para la protección y recuperación del patrimonio cultural, que este año se han ampliado un 19 %, puntualizan.

«O Pasatempo iniciou a súa decadencia coa morte do seu creador, Juan García Naveira, en 1933. A Guerra Civil e a posterior crise económica provocaron o seu abandono e espolio, arrincándose tubaxes de ferro e chumbo dos altorrelevos, fontes e estanques. Esculturas, bustos e estatuas acabaron en propiedades privadas ou adornando espazos públicos. O paso do tempo foi deteriorando sobre todo a parte baixa, na que se verteron toneladas de entullos que soterraron estanques e desvirtuaron a súa fisionomía», se indica en la documentación de la licitación de la redacción del plan director, que debe realizarse en quince meses.