La Xunta abre el período de información pública para la declaración de BIC para O Pasatempo

D. Vázquez BETANZOS / LA VOZ

BETANZOS

cesar delgado

El Gobierno anuncia que de manera inmediata al parque se le aplica el régimen de protección para este tipo de monumentos

19 mar 2018 . Actualizado a las 16:33 h.

La Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria publicó hoy en el Diario Oficial de Galicia la resolución por la que se inicia el expediente para declarar bien de interese cultural (BIC), con la categoría de jardín histórico a O Pasatempo y abre, durante un mes, el período de información pública. Especifica que «en calquera caso, de forma inmediata, aplicarase o réxime de protección que establece a Lei 5/2016, do 4 de maio, do patrimonio cultural de Galicia, para os bens de interese cultural en xeral e para os xardíns históricos en particular».

El BIC se aplica sobre una extensión de 10.184 metros cuadrados y se incluyen «os dous únicos elementos da parte baixa do parque que se conservan no seu lugar orixinal, nomeadamente a estatua da Caridade e a fonte das Catro Estacións». El espacio de protección será de 355.352 metros cuadrados, quedando limitado al río Mendo, a las parcelas que dan a la avenida do Carregal por el norte, a un camino que comunica O Carregal con Abelares por el noroeste y al Camiño Real de Infesta por el este, al regato del Escorial por el suroeste y a las parcelas de uso empresarial por el sur y suroeste.

Desde la Xunta se destaca que «o interese técnico, científico e artístico deste espazo, unha obra senlleira pola súa singularidade, considéranse suficientes para iniciar os trámites para a declaración BIC deste ben e outorgarlle a máxima protección».

 El presidente de la asociación Amigos del Parque del Pasatiempo, Josiño Souto, indicó que «coa incoación do expediente de declaración de BIC vemos por fin os froitos do noso traballo como asociación tras pouco máis dun ano de traballo en común». «Móvenos o cariño ao parque e con esa paixón estaremos todo este ano celbrando o 125.º aniversario do comezo da súa construcción. Vixiaremos que a partir de agora non se repitan erros do pasado», apuntó.