Arteixo recepciona los proyectos que permitirán expropiar los castros de Laxobre y Pastoriza

D.Vázquez SADA

ARTEIXO

Castro de Pastoriza
Castro de Pastoriza Wikipedia

El Concello prevé que ambos sean visitables

20 may 2021 . Actualizado a las 18:00 h.

El concello de Arteixo ha recepcionado a Malde Arqueoloxía los proyectos arqueológicos necesarios para expropiar y poner en valor los castros de Laxobre y Pastoriza. El objetivo del concello es que, tras adquirir los terrenos, se proceda a una limpieza vegetal de la parcela donde se asientan, y posteriormente realizar un estudio topográfico con georradar, instalar un conjunto de señalética que informe a los visitantes sobre las características del castro, y la construcción de sendas que conecten los núcleos de Arteixo y Pastoriza con los dos castros.

La intervención prevista para estos dos enclaves será «muy suave», indican, con el objetivo de no dañar loa restos que se puedan encontrar en el lugar. El Concello pretende «ponerlos en valor para que la gente pueda pasear por la sendas peatonales que se habiliten en los alrededores y así poder dar a conocer el asentamiento al público».

Malde Arqueoloxía propone «unha intervención que contempla a limpeza vexetal dos predios dos dous castros, o despexe dos seus acesos, unha prospección con xeorradar (técnica non destrutiva nen invasora) e unha información en forma de sinalética». Desde esta firma se indica que «a pesar dos emprazamentoscaracterísticos e da proximidade a núcleos urbanos, a cuberta vexetal ocultan os castros e dificultan a súa identificación e visita».

Respecto al castro de Laxobre, Malde Arqueoloxía indica que «o castro localízase na parroquia de Santiago de Arteixo. Está emprazado no cume dun outeiro a 98 metros sobre o nivel do mar, ao pé do esteiro de Sabón, nun interfluvio montañoso que separa aos ríos Arteixo e dos Comares e divide as parroquias de Arteixo e Morás».

Por otra parte, Malde también señala que «o castro de Pastoriza sitúase nas parroquias de Pastoriza e Suevos (Arteixo), ocupando todo o cume dun outeiro que acada unha altura de 242 metros sobre o nivel do mar, e que forma parte dun cordal montañoso. O Monticaño (lixeiramente máis alto) impide a vista para o norte. O castro está orientado para a zona que ocupa o núcleo de Pastoriza (sur), as agras de Rañobre e a zona litoral de Sabón (este)».