La portavoz nacional del Bloque apela al voto para conseguir «un grupo galego forte»
21 jul 2023 . Actualizado a las 22:26 h.«Moi boa noite. Grazas por estar hoxe aquí, neste acto tan emocionante. Estamos certos de que este 23 de xullo imos facer historia». Así iniciaba Ana Pontón su discurso de cierre de campaña del BNG en los jardines de Méndez Núñez, ante el monumento a Curros Enríquez. La portavoz nacional del Bloque apeló al voto para conseguir «un grupo galego forte que, nun escenario sen maiorías absolutas, será decisivo na conformación do próximo goberno do Estado». Su intención, afirmó, es usar esa fuerza para defender a Galicia en Madrid: «Votar ao BNG é votar para que gañe Galiza».
El acto estuvo impregnado de un tono distendido, con un principio lleno de humor en el que se hizo referencia a Alberto Núñez Feijoo como «Míster Trolas» o como «Fake-xoo». Al son de la banda de rock Bravú y la voz de Xurxo Souto, su líder, Ana Pontón resaltó que «non hai que votar con medo, senón con esperanza. Estamos disputándolle escanos ao PP nas catro provincias».
El primero en intervenir fue Francisco Jorquera: «Estou convencido de que entre todas e todos conseguiremos un grupo galego forte para que Galicia conte na política estatal. Un grupo que actúe como muro de contención para que a dereita non faga retroceder os avances que conseguimos», sostuvo. Recordó que el BNG fue la primera fuerza política en presentar una proposición de ley para asegurar el derecho a la vivienda digna tras la crisis del 2008, o que abrió camino para la aprobación de la ley de plazos.
Iria Taibo, número tres al Congreso por A Coruña, habló del BNG como freno del fascismo, puso el foco en que en las anteriores elecciones el partido le quitó un escaño a Vox. «Feijóo, cando chegou á Xunta, fíxose acompañar de colectivos que odian a nosa lingua e a nosa cultura, e agora está facendo o mesmo. O BNG sempre estivo do lado da lingua galega e así continuará», dijo.
El candidato Néstor Rego se centró en A Coruña: «É un inmenso pracer estar hoxe aquí, neste acto cheo de enerxía, que simboliza que o BNG foi a máis nesta campaña e que demostra que si podemos». Insistió en la idea del Bloque como freno a la derecha, aseguró que la seguirá frenando y mencionó avances como los descuentos en la AP-9. Según sus palabras, el PP lo único que ha conseguido es que los gallegos paguen más de lo que tienen que pagar. El BNG, afirmó, siempre ha estado a favor de los avances y ha denunciado los cambios que perjudicaban a la comunidad gallega. «Se con un diputado conseguimos que Galicia avance, con catro ou cinco ningún goberno discriminará nunca máis o noso país», declaró.
La portavoz nacional, Ana Pontón, aludió a la derecha. Denunció que «prometen e prometen, e logo si te he visto no me acuerdo, e dígoo en castelán para que me entendan en Madrid». Según su discurso, el BNG está más cerca que nunca de la Presidencia de la Xunta, contra lo que pronosticaban los «predicadores do non».
Concluyó con un llamamiento específico a los jóvenes para que se movilicen «e enchan as urnas de rebeldía para defender unha Galiza na que a mocidade teña futuro, unha Galiza verde que loita contra o cambio climático, diversa, inclusiva, na que poidan ser o que queiran ser».