Formoso propone cláusulas de reto demográfico en contratos públicos

La Voz A CORUÑA / LA VOZ

A CORUÑA

atr

Defendió en Zamora un plan para fijar población rural y evitar incendios

19 oct 2022 . Actualizado a las 11:04 h.

El presidente de la Diputación, Valentín González Formoso, participó ayer en Zamora en el Foro Next Educación sobre incendios forestales en España, donde propuso la implantación de «cláusulas demográficas para contribuír a xerar actividade no medio rural, fixando así poboación e loitando contra os lumes». En el foro, organizado por Next Educación con la colaboración de la European Climate Foundation, también participaron los presidentes de la Diputación de Zamora, Francisco José Requejo; la de de Málaga, Francisco José Salado, y la presidenta de la Diputación de Palencia, María Ángeles Armisén.

Todos abordaron las causas y las consecuencias de los incendios forestales en España este verano, que tuvieron a Castilla y León y Galicia entre las comunidades más afectadas. González Formoso puso el foco sobre el «abandono no medio rural» como principal causa para que se produzcan incendios y propuso «que a Xunta aposte pola cláusula demográfica nas licitacións autonómicas, dando prioridade ás empresas que se implanten no ámbito rural». Por otro lado, el presidente de la Diputación de A Coruña también solicitó que se bonifique a aquellas firmas que generen actividad y puestos de trabajo, deteniendo así la despoblación. «Con case 200.000 hectáreas queimadas este verán en todo o país, das que a metade foron no noroeste peninsular, e con preto de 50.000 hectáreas queimadas en Galicia, paga a pena facer unha reflexión profunda de por que ocorre isto, e ocorre porque hai un abandono clarísimo do rural, que non se afronta por parte da Xunta desde hai anos», señaló.

Formoso recordó que «con máis de dous millóns de hectáreas de bosques somos unha das comunidades con maior superficie forestal de España e, aínda así, estamos na cola en superficie forestal protexida, estando só o 15 % catalogada como Rede Natura ou Espazo Natural Protexido, 26 puntos por debaixo da media española que está no 41 %». Añadió que solo el 12 % de la superficie forestal de Galicia está ordenada, por lo que para superar este reto «requírese dunha revolución da estrutura territorial do país, atacando o minifundio, ampliando a superficie territorial, e facendo habitable e rendible a contorna rural». «Galicia arde porque se baleirou o rural co minifundio», insistió Formoso, quien también expuso la posibilidad de dar incentivos fiscales de exención, bonificación o mejora en ciertos tributos que se pagan a nivel estatal, como el impuesto de sociedades «para que as empresas se asenten no rural».

Recordó que la oficina coruñesa de proyectos europeos está en un pueblo de 1.300 vecinos

Valentín González Formoso abogó por fomentar algunos servicios desde el medio rural, «non todos teñen que estar no ámbito urbano». Como ejemplo, recordó que la Diputación de A Coruña, la quinta provincia económica del país, «ten a súa oficina de xestión de proxectos europeos, onde se tramitan centos de millóns de euros, non na cidade da Coruña ou na capital de Galicia, senón nun pobo de 1.300 habitantes que se chama A Capela». «Estamos fartos de discursos baleiros e gústanos aplicar a política con feitos, non todos os que quixésemos porque non somos capaces de revolucionar o mundo, pero se todos damos pequenos pasos estou convencido de que o ámbito rural recobrará forza, recuperaremos á mocidade, os nosos avós poderán desfrutar todos os días dos seus netos, e ademais non arderán os nosos montes», concluyó el presidente de la Diputación en el foro celebrado en Zamora.