Julio Abalde, rector de la Universidade da Coruña: «A factura enerxética triplicouse, creo que iso é bestial»

Nuria Guillermo
N. Guillermo A CORUÑA

A CORUÑA

Estudiantes en el campus universitario de Elviña, en A Coruña.
Estudiantes en el campus universitario de Elviña, en A Coruña. ANGEL MANSO

La institución implementará nuevas medidas de ahorro para optimizar la eficiencia y reducir los costes de la energía

13 sep 2022 . Actualizado a las 13:19 h.

La Universidade da Coruña (UDC) se sumará al listado de instituciones públicas que implementan medidas adicionales de ahorro energético. Así lo adelantó este martes el rector, Julio Abalde, quien anunció que se están sopesando diferentes alternativas para hacer frente al aumento de costes de la energía.

«Tiñamos un plan de eficiencia enerxética desde hai tempo, pero o custe actual da enerxía e a forma de adquisición fainos necesario reformar ese plan. Estamos estudando distintas alternativas para conseguir ese aforro enerxético porque o incremento da factura de electricidade e de suministros na UDC foi bestial no 2021 e no 2022. Ou atopamos algunha medida ou dificilmente poderemos facer fronte a estes incrementos», apuntó el rector. La factura energética de la Universidade da Coruña se triplicó en los últimos años. «Pagamos tres veces máis do que tiñamos previsto», señaló.

Abalde indicó que, desde la universidad, se están «valorando diferentes medidas», entre las que incluyen «axustar os horarios de apertura e regular a temperatura de calefacción dos distintos centros, que xa o fixemos». «Teremos que ver como facemos fronte a esta situación», añadió. 

La universidad coruñesa se sumará así a las medidas anunciadas por la de Santiago (USC), entre las que se incluyen el cierre de facultades durante las próximas Navidades y la reorganización de horarios de cara al próximo curso académico.

Por su parte, el gerente de la UDC, Ramón del Valle, explica que el proceso de valoración de las posibles medidas que se implementarán para mejorar la eficiencia energética de los centros se encuentra todavía en una situación de «debate interno no equipo de goberno da universidade». «Desde o 2016, a universidade está nese proceso de mellorar a eficiencia con diferentes actuacións. Nesta situación, cun incremento tan esaxerado dos prezos da enerxía, ademais desa folla de ruta que xa levabamos con actuacións importantes, estamos estudando medidas máis modestas que tamén teñen incidencia no consumo», señala.

Entre las posibles medidas que se están estudiando, el gerente de la institución incluye «pechar en determinados períodos do ano nos que non hai actividade académica, que unha parte da actividade de xestión administrativa e económica se faga a través do teletraballo e acortar os horarios dos centros». «Cando elaboremos a proposta, se incluímos, por exemplo, o peche dos centros nunha semana de Nadal ou unha quincena en agosto, haberá que buscar unha negociación co persoal, porque inflúe nas condicións laborais», añade. 

Ramón del Valle destaca también que las posibles medidas de ahorro energético no afectarán a la actividad académica: «Non se alterará o horario das clases nin das aulas de estudo, só dos centros. Buscamos manter a posibilidade de que o estudantado poida acudir ás aulas de estudo, polo que os cambios serán nos tramos horarios nos que non se dean circunstancias de actividade académica». Las medidas que se están sopesando, añade, no solo tienen un impacto en la factura energética, sino que también lo tienen «cara a mentalización da cidadanía e da comunidade universitaria».

Actuaciones significativas

Por otro lado, el gerente de la Universidade da Coruña destaca que las claves del ahorro energético son buscar que las edificaciones sean eficientes, «con actuacións na estrutura do edificio», y la adquisición de energía. «Podemos contratala, como calquera cidadán, cunha distribuidora, pero tamén podemos estar en entidades creadas ad hoc para obter prezos máis baratos. Neste proceso, a UDC leva moitísimos anos», apunta.

Ramón del Valle subraya también la importancia de que el Gobierno autonómico financie las intervenciones necesarias para poder optimizar la eficiencia de los edificios pertenecientes a la universidad. «A Xunta financiounos seis actuacións na UDC que incluían cuestións fundamentais, como a reparación de cubertas, do tellado e de todo o que rodea aos edificios», explica. Entre las intervenciones realizadas, tienen gran relevancia las llevadas a cabo en el espacio de intervención cultural Normal. «Ten paneis solares e non produce máis enerxía da que consume. Déronlle un premio polo seu altísimo grado de eficiencia enerxética», indica el gerente de la universidad. «Esas son as actuacións que son eficientes, as que pretendemos continuar. Trátase de que se consuma menos, pero con intelixencia», concluye.