El PSdeG insta a la Xunta a que declare BIC el mobiliario del pazo de Meirás

A CORUÑA

ANGEL MANSO

Caballero estima que debe convertirse la propiedad en «o gran centro de recuperación da memoria e condea ao franquismo»

09 ago 2021 . Actualizado a las 19:22 h.

El secretario general de los socialistas gallegos, Gonzalo Caballero, visitó este lunes el pazo de Meirás, donde remarcó el trabajo del Gobierno del Estado para recuperar esta propiedad, en manos de los Franco, como bien público. Acompañado por compañeros de partido entre los que estaban Antonio Vázquez y Marica Adrio, familiares de represaliados, calificó de reto la labor llevada a cabo por los socialistas para recuperar el pazo para la sociedad. «Era unha demanda histórica do país, unha necesidade pola memoria democrática, histórica, e un avance na democracia e na condea do franquismo conseguimos que hoxe Meirás estea no ámbito do público», dijo.

«Era unha necesidade de xustiza histórica, de defensa da democracia, para poder reparar o dano feito a moitos cidadáns, moitos deles perderon a vida», remarcó y afirmó que hay que trabajar para que «todo Meirás estea no ámbito do público». «Instamos a Xunta a que declare ben de interese cultural os bens móbeis que están no pazo de Meirás», apuntó. En este sentido, indicó que hay que darle esa protección para que todo quede dentro del pazo y para evitar que «os Franco poidan retirar estatuas, cadros e outro mobiliario que é fundamental para que Meirás poda defender a memoria democrática», apostilló.

Remarcó el compromiso del PSOE con las «políticas de esquerda» y dijo que al igual que el Gobierno de Pedro Sánchez retiró al dictador del Valle de los Caídos y convirtió en público el pazo, también ha realizado un reconocimiento a las víctimas con los certificados de reparación de la memoria. Caballero también demandó al PP que tome medidas para evitar «calquer risco de fuga ou de escape do contido do pazo». Respecto al futuro de la propiedad, dijo que su posición «é moi clara» y que el trabajo realizado no estará finalizado hasta que el «pazo de Meirás non sexa o gran centro de recuperación da memoria e da condea do franquismo do noso país». «A figura de Pardo Bazán ten que ser unha figura importante, pero a recuperación de Meirás se fixo para condear o franquismo, reparar a memoria das vítimas e represaliados, por memoria democrática e esa ten que ser a finalidade fundamental  do pazo de Meirás dende o ámbito público», estimó.