«Alugan casas para facer orxías, por aí non», se queja el alcalde de Oleiros

A CORUÑA

Vista aérea de Oleiros con A Coruña al fondo. Imagen de archivo
Vista aérea de Oleiros con A Coruña al fondo. Imagen de archivo PACO RODRÍGUEZ

El Concello de Oleiros ha pedido a Turismo paralizar varias licencias de viviendas turísticas. «Non estamos contra os tradicionais alugueiros de verán», matiza el regidor

06 feb 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

A finales del 2020, el Concello de Oleiros notificó a la Xunta que no quiere viviendas de uso turístico en su ayuntamiento, que ponía condiciones propias para ello, lo que motivó que Turismo de Galicia paralizara varios expedientes para adaptarlos a la normativa municipal. Ayer el alcalde de Oleiros explicó en los micrófonos de Radio Voz la letra pequeña de esta decisión. «Non nos opoñemos aos alugueiros de toda a vida, a que se renden casas para o verán, iso non cambia», explicó Ángel García Seoane. «O que queremos evitar son eses alugueiros de casas por un día para facer orxías, e por aí non, iso non o imos admitir, algúns rendan casas e fan festas molestando aos veciños, así nolo teñen avisado nalgunha urbanización», indicó el regidor, quien también se opone a los alquileres de descanso por plazos muy cortos. «O que queira alugar unha casa ou un apartamento para durmir dous días que vaia a un hotel, que para iso están, así se está afundindo a un sector da economía que é fundamental», apostilló.

Desde Vicepresidencia de la Xunta recordaron que, si bien las viviendas de uso turístico están reguladas por el decreto 12/2017, que ordena el tipo de alojamientos en el Registro de Empresas y Establecimientos Turísticos (REAT), y que en Galicia la Xunta es la responsable de su ordenación, «os concellos tamén teñen competencias neste eido a través da súa ordenación urbanística. No que atinxe ao caso de Oleiros as vivendas de uso turístico dadas de alta no REAT son cen. Igual que ao resto dos propietarios deste tipo de aloxamentos, déronse de alta seguindo o procedemento establecido no decreto no que se incorpora unha declaración responsable do inicio da actividade ante a área provincial da Axencia de Turismo de Galicia». Pero a finales de año, el Concello comunicó que determinadas viviendas no estaban permitidas, lo que motivó la revisión de varios expedientes desde la Xunta.