Una firma para hacer del Novo Chuac el hospital del futuro

Xosé Vázquez Gago
Xosé Gago A CORUÑA

A CORUÑA

Inés Rey y Núñez Feijoo rubrican el acuerdo del Novo Chuac, en el que se invertirán más de 457 millones para que el gran centro sanitario coruñés sea un referente durante medio siglo más. La construcción del nuevo hospital creará más de 6.100 empleos

02 feb 2021 . Actualizado a las 17:28 h.

En el 2022, el Chuac cumplirá medio siglo. En plena pandemia, dijo Alberto Núñez Feijoo, «¿que tería ocorrido se 50 anos antes non tivésemos o hospital que hoxe, modernizado e ampliado, posuímos? Pois a pregunta que probablemente se fagan algúns coruñeses dentro de 50 anos, ¿que tería ocorrido na Coruña se a pesar da pandemia, da crise económica e das incertezas nas que nos movemos, a Alcaldía e a Xunta non pactaran, non conveniaran, non desbloquearan e non iniciaran a obra que é absolutamente imprescindible: o novo hospital público da Coruña». El Novo Chuac, que ayer el presidente del Gobierno gallego y la alcaldesa, Inés Rey, sellaron en María Pita.

El documento, que dijo Feijoo «concreta en todo o seu esplendor administrativo o proxecto de futuro que xa non parará», prevé inversiones en el actual Chuac por más de 457 millones. De esa cantidad, 13 millones se dedicará a las obras de la fase cero, ya en marcha; 7,45 millones a la redacción de los proyectos y trámites urbanísticos, 10,5 millones a trabajos previos y de demoliciones, 33,4 millones a obras de urbanización y accesibilidad, 100 millones a equipamientos tecnológicos, tres millones a aparcamientos disuasorios y 264 a las obras del hospital en sí. Eso por parte de la Xunta, al Ayuntamiento le corresponden 12 millones para adquisición de terrenos, 10,22 para los accesos viarios, 1,8 para líneas de suministro de servicios, ceder una parcela de 8.000 metros valorada en 2,3 millones, además de aprobar exenciones tributarias para el futuro centro.

«Nesta cidade non só temos un dos mellores hospitais de España, senón que imos seguir tendo un dos mellores hospitais de Europa»

El objetivo es duplicar el tamaño del centro actual, con obras en 225.000 metros cuadrados, que supondrán ampliar «un 108 % a capacidade de urxencias; un 50 % a capacidade de consultas, un 15 % máis de camas e o 50% das habitacións serán individuais». Será, añadió el presidente de la Xunta, «o maior compromiso sanitario que asumimos con esta cidade para os 50 anos seguintes»; y la confirmación de «un soño» para el Ayuntamiento, la confirmación de que «nesta cidade non só temos un dos mellores hospitais de España, senón que imos seguir tendo un dos mellores hospitais de Europa».

Poco antes, la alcaldesa, Inés Rey, había reclamado que el Chuac «ten que ser o buque insignia da sanidade galega con novas infraestruturas que o poñan ao nivel que merecen os seus profesionais e os enfermos que tratan alí as súas doenzas».

«O texto recolle que o hospital deberá ser de titularidade e xestión pública, como non podía ser doutro xeito»

«Blindamos a sanidade pública. O texto recolle que o hospital deberá ser de titularidade e xestión pública, como non podía ser doutro xeito, nun goberno municipal que defende claramente a sanidade pública», subrayó la alcaldesa. Rey defendió el pacto como un ejemplo de los pilares sobre los que está levantando su mandato municipal: la recuperación del diálogo y «as políticas de progreso, pensadas para a maioría, con indubidábel vocación de defensa do sector público».

La regidora abundó en que la importancia del proyecto no solo para A Coruña, sino para toda Galicia: «A aposta decidida por un novo Chuac non só representa unha relevante mellora para esta cidade, senón tamén supón una aposta decidida, con feitos, pola nosa área metropolitana e por toda Galicia. Os beneficios deste hospital irán de Sada a Fisterra. Polo tanto, este acordo non só é fondamente coruñesista, tamén é claramente galeguista».

«A pandemia puxo de manifesto que temos que estar preparados para o que poida acontecer. Os recursos públicos non se poden improvisar»

A las claves del prestigio del centro coruñés y de su importancia para Galicia, ambos responsables públicos sumaron la del impacto económico. El presidente gallego recordó que, de acuerdo a la inversión prevista, el proyecto «vai supoñer a creación de máis de 6.000 postos de traballo. Nun momento onde aínda moita poboación está en ERTE e nun momento no que o paro se está incrementando de forma notable, unha inxección de 6.000 postos de traballo é unha grande noticia desde o punto de vista laboral».

Pero por encima de otros argumentos, ambos se refirieron a la pandemia del coronavirus para explicar la necesidad de construir el nuevo hospital. «A pandemia puxo de manifesto que temos que estar preparados para o que poida acontecer. Os recursos públicos non se poden improvisar», dijo Rey tras recordar que vivimos «unha pandemia que arrebatou millóns de vidas en todo o planeta e que causou unha crise económica sen precedentes. E nestes momentos convulsos a política ten que servir, máis ca nunca, para ofrecer solucións». 

El pundonor del Chuac

En esa línea, Feijoo recordó que estos días «acreditamos que se non tivéramos feito o hospital de Lugo e o de Vigo probablemente a situación de ambas cidades sería patética desde o punto de vista de urxencias, de capacidade hospitalaria instalada e das capacidades das UCI». Preguntado después por la posibilidad de recurrir al hospital de campaña de Expocoruña ante el aumento de los casos graves en A Coruña, el presidente gallego reconoció el «pundonor» de los profesionales del Chuac, que «están buscando reordenacións intelixentes para evitar o despregue de recursos temporais».sin embargo, señaló que hasta finales de esta semana, cuando se haga una análisis de la evolución de la pandemia y de las necesidades asistenciales a un mes vista, no será posible descartar su apertura.

Un pacto aprobado por PSOE y PP

La política «útil» y «do diálogo» frente a la política «da propaganda»

«Estou convencida de que este non será o último proxecto que levemos a cabo conxuntamente (...) O único camiño para o crecemento e desenvolvemento dunha cidade é o acordo, o diálogo e o entendemento. Non debe haber límites a isto nin os haberá no meu mandato», dijo Inés Rey (PSOE) sobre el pacto con la Xunta de Núñez Feijoo (PP) para el Novo Chuac.

El titular del Gobierno gallego planteó que el acuerdo es un reconocimiento «a labor dos que están salvando vidas (...) das persoas que están en urxencias, das persoas que están nas plantas covid, das persoas que están atendendo esas pneumonías bilaterais explosivas que produce o virus nas UCI», y subrayó que con el pacto se está dando «un bo exemplo» en un momento en el que «restablecer a saúde pública está no centro das preocupacións da xente». Para Feijoo, el acuerdo acredita que Xunta y Alcaldía creen «na política útil, na política que é capaz de chegar a acordos porque a política non ten máis obxectivo que construír en base a acordos. E a política do desacordo ou a política da propaganda é a política inútil».

El fondo del mensaje coincidió con el de la alcaldesa, que volvió a rechazar trazar «liñas vermellas cando é máis necesaria que nunca a capacidade de chegar a acordos e forxar consensos» ante el reto de la pandemia e iba dirigido, sin mencionarlos, a los grupos que se han descolgado del proyecto del nuevo hospital público: Marea, BNG y Podemos.

«A política non ten máis obxectivo que construír sobre acordos. E a política do desacordo ou a política da propaganda é a política inútil»

En el pleno que aprobó el convenio, solo Podemos votó en contra del texto. Los nacionalistas y la Marea se abstuvieron, y el Bloque secundó un voto particular presentado por los segundos que, de haberse aprobado, habría supuesto iniciar de cero el proyecto. Ayer, ninguno de los tres grupos asistió a al firma del convenio, a la que estaban invitados, y la Marea emitió un comunicado crítico con la presencia de Núñez Feijoo en el Ayuntamiento, que no visitaba desde el 2015.

Sobre las expropiaciones, el caballo de batalla de los críticos, Feijoo dijo que las hay en todas las grandes infraestructuras y que su número se conocerá cuando se apruebe el proyecto. Subrayó que buscarán acuerdos con los afectados y que «todo o que se poda salvar se salvará», pero «non nos perdoariamos, nin nos perdoarían, que o hospital —que atenderá un área de 500.000 persoas— fora deficiente».

Concentración en María Pita por las expropiaciones

Durante la celebración del acto, un grupo de 14 personas se concentró en María Pita para protestar contra las expropiaciones que requerirá la obra. Además, la asociación de vecinos de Eirís reclamó la retirada el cartel que anuncia el Novo Chuac en la fachada del actual centro al considerar que la Xunta «orienta fraudulentamente o deseño da ampliación do hospital, ó colocar un enorme panel na entrada do Chuac coa imaxe do proxecto que desexa».