Xulia Santiso, conservadora da Casa-Museo Emilia Pardo Bazán: «O ano 2021 preséntase emocionante, recuperouse o goce pola sensibilidade»

La Voz

A CORUÑA

Xulia Santiso es la conservadora de la Casa-Museo Emilia Pardo Bazán.
Xulia Santiso es la conservadora de la Casa-Museo Emilia Pardo Bazán. VÍTOR MEJUTO

Falamos coa especialista na obra da escritora sobre os retos do ano do centenario do pasamento da autora de «La Tribuna»

19 mar 2021 . Actualizado a las 16:27 h.

El 2021 es el año de Emilia Pardo Bazán, se cumple un centenario de su fallecimiento, y la institución que gestiona su casa-museo en la ciudad así como su archivo y su biblioteca -7.000 libros a los que esperan sumar los 3.000 de Meirás y para los que solicitaron su declaración como bien de interés cultural-, la Real Academia Galega (RAG), quiere responder a la efeméride. «A intención é unificar a biblioteca na casa da rúa Tabernas. Estamos preparando un catálogo integrado de todos os seus volumes. Quixeramos poder concretalo neste ano», anuncia Víctor Freixanes, presidente de la RAG.

Además de colaborar con un congreso y con la exposición de la Biblioteca Nacional, la RAG aspira a que la vivienda en la que habitó la autora de La tribuna recobre protagonismo. «Os dous primeiros meses de 2020 indicaban un aumento da atención pola súa figura, sobre todo, por parte das visitas en grupos, tanto de colectivos como de centros escolares. Co confinamento, estas visitas desapareceron, en cambio, aumentou a demanda de núcleos familiares con rapaces pequenos. Por outra banda, o tempo de estancia case se triplicou. A media, antes do covid, era de 20 minutos. Agora é habitual que permanezan unha hora, lendo paneis, observando pezas. En certa medida, recuperouse o goce polo desenvolvemento da sensibilidade. O ano 2021 preséntase emocionante», dice Xulia Santiso, conservadora de la Casa-Museo Emilia Pardo Bazán. En el 2019, el inmueble que la familia de la autora donó a la RAG tuvo 7.488 visitas. En el 2020, 2.195. De entrada gratuita, ahora requiere cita previa y el aforo es de 10 personas. Como novedad, ultiman el estreno de dos visitas virtuales.