Os 30 produtores tradicionais das Mariñas suman 15 restaurantes ao seu proxecto

Rodri García A CORUÑA

A CORUÑA

De amorodos a viño, pasando por froitas, lácteos, marmeladas, hortalizas ou plantas aromáticas. É a colleita dos 30 produtores tradicionais das Mariñas que están acollidos a marca Reserva da Biosfera. Quince restaurantes da comarca sumanse a este selo de calidade e sostenibilidade.

07 sep 2020 . Actualizado a las 08:58 h.

«A marca Reserva de Biosfera Mariñas Coruñesas e Terras do Mandeo é un distintivo que recoñece aos produtos agroalimentarios e servizos do territorio que ofrecen uns valores acordes co espazo no que se desenvolven». Isto explican desde a entidade que impulsa este selo de calidade. A maior novidade na que veñen traballando desde finais do ano pasado é a incorporación de 15 restaurantes que levarán tamén esta marca. Para iso, entre outras cousas, eses locais ofrecerán produtos das Mariñas.

«As veces o restaurante e o produtor son veciños en non o saben», explica Miguel Fernández, técnico da Reserva da Biosfera. Por iso, empezaron a facer xuntanzas nas que dous ou tres produtores explicaban aos donos dos restaurantes o que cultivaban. Agora están pendentes da formación «dun segundo grupo de restauradores que teñen que cumprir unha serie de medidas como é o control enerxético das instalacións, o consumo de produtos locais ou ter na carta viños das Mariñas». Tamén están traballando na elaboración dun menú Reserva da Biosfera que ofertarían os restaurantes. Os establecementos están nalgúns dos 17 concellos que forman parte da Reserva e poderán contar coa marca da mesma despois dun proceso que veuse freado pola pandemia.

Sete anos

Desde que en 2013 a Reserva da Biosfera puxo en marcha esta marca de calidade son 30 produtores os que se acolleron a mesma. A metade deles tamén forman parte do Consello Regulador da Agricultura Ecolóxica de Galicia, Craega. Miguel Fernández detalla como a maior parte dos produtores forman empresas unipersoais. En canto ao cambio de actividade dos responsables das mesmas, xa que antes estaban en profesións moi diferentes, este técnico apunta que «é algo curioso e positivo porque aplican cousas que saben da súa profesión a nova e iso é moi interesante». Tamén di que a incorporación á marca da Reserva non ten custe económico para o produtor e permítelle dispor dunha imaxe corporativa común e de material como folletos divulgativos, bolsas e a «asistencia a feiras, aínda que coa pandemia se complicase, e a cursos de formación».