Nanociencia e Nanotecnoloxía: un título único en Galicia

Hasta ahora la especialidad que «cambiará o mundo» solo se impartía en Barcelona; en septiembre arranca en la UDC de A Coruña

nano

a coruña / la voz

Este 2020 arranca con novedades en la Universidade da Coruña (UDC). Además de ponerse en marcha nuevos másteres y dos grados abiertos, el campus coruñés inicia una nueva titulación única en el Sistema Universitario de Galicia. El grado de Nanociencia e Nanotecnoloxía es también pionero a nivel estatal, donde solo se imparte en la Universidad Autónoma de Barcelona. Su coordinador, el decano de la Facultade de Ciencias, Moisés Canle, detalla las claves de una especialidad que en Galicia ya tiene aplicaciones en curso con la investigación de soluciones para que las futuras vacunas contra el covid-19 sean más efectivas a través de la nanofarmacia.

Contenidos

Multidisciplinar. El grado que se impartirá en la Facultade de Ciencias de la UDC, que alberga las titulaciones de Bioloxía e Química, tendrá contenidos de física, matemáticas, química, biología aplicada a la biotecnología o ingeniería de los materiales. «É un grao da rama das ciencias experimentais, un campo multidisciplinar e moi novo. Non hai moitos anos que temos acceso a este novo mundo: o das cousas nanoscópicas. Para que nos fagamos unha idea, un nanometro é a mil millonésima parte dun metro. Isto ponnos nunha escala de tamaños onde as propiedades son moi diferentes das que estamos acostumados a ver nos obxectos normais. O grao aborda a nanociencia e a nanotecnoloxía, as dúas caras da mesma moeda. A da ciencia fundamental e a da aplicada», dice Canle.

Alumnos

Perfil. El primer curso del grado contará con un máximo de 50 alumnos. «Anticipo que serán profesionais moi desexados porque terán unha bagaxe matemática, física, química e mesmo biolóxica importante e interesante tanto para unha empresa como para unha institución pública», defiende el coordinador.

Un «novo mundo»

Nuevas aplicaciones. Las aplicaciones de la nanociencia y la nanotecnología pueden llevarse al sector de la farmacia, al medio ambiente, la medicina o la alimentación. «Se as propiedades físicas cambian, ábrese un novo abanico de posibilidades. Agora temos as técnicas que nos permiten observar ese universo e exploralo. A nanociencia, sen dúbida, cambiará o mundo. Este campo está agora como estaba o da informática a finais dos 60 ou o da física hai cen anos. Se entón nos dixeran que ían cambialo todo ninguén o crería, nin que levariamos un móbil no peto. Na nanociencia está case todo por facer. Algunhas aplicacións somos capaces de visualizalas, outras non sabemos sequera que están aí», insiste Canle.

Integral

Especialización. El grado, continúa Moisés Canle, es compatible con títulos de máster en curso en la UDC y en las otras universidades gallegas. «O plan era comezar xa no curso 2019-2020», cuenta el coordinador de la nueva propuesta, en la que llevan trabajando desde hace tres años. «A universidade ten que camiñar ao lado da sociedade e tratar de avanzar a medida que o fan os tempos. Hai que manter as titulacións clásicas sen desatender o nicho para outro tipo de ofertas experimentais», apuesta Canle. «É moi importante coñecer os perfís profesionais máis demandados na nosa contorna, só así poderemos conseguir que os egresados desenvolvan traballos para os que realmente foron formados na universidade», añade la vicerrectora de Planificación Académica e Innovación Docente, Nancy Vázquez.

Los campus apuestan por títulos «con gran expectativa no sector laboral»

La nueva propuesta del Grao en Nanociencia e Nanotecnoloxía, destaca la UDC, «segue a liña da implantación de títulos novidosos, con gran expectativa tanto por parte do interese do alumnado como do sector laboral, e únicos en moitos aspectos».

Este 2019-2020 arrancaron los grados en Ciencia e Enxeñaría de Datos, el de Creación Dixital, Animación e Videoxogos, el de Xestión Dixital da Información e Documentación y la opción dual, pionera en Galicia, del grado en Enxeñaría Eléctrica. Antes, en el 2018-2019 comenzaron el grado de Paisaxe, interuniversitario con la USC y el primero de estas características en el sistema universitario gallego, y el de Xestión Industrial da Moda, el primero multilingüe en inglés.

Este septiembre trae más novedades, como los másteres en Intelixencia Artificial, Dereito Dixital, Arqueoloxía e Ciencias da Antigüidade, Robótica o Innovación de Institucións Escolares.

Conoce nuestra newsletter con toda la actualidad de A Coruña

Hemos creado para ti una selección de noticias de la ciudad y su área metropolitana para que las recibas en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
8 votos
Comentarios

Nanociencia e Nanotecnoloxía: un título único en Galicia