O Museo Carlos Maside: un proxecto de Isaac Díaz Pardo e Luis Seoane

Xosé Díaz Arias de Castro

A CORUÑA

No ano 1971, o escritor Ramón Otero Pedrayo visitou o Museo Carlos Maside. Na imaxe aparece en compañía de Luis Seoane, Rey Romero e Isaac Díaz Pardo
No ano 1971, o escritor Ramón Otero Pedrayo visitou o Museo Carlos Maside. Na imaxe aparece en compañía de Luis Seoane, Rey Romero e Isaac Díaz Pardo

Este ano cúmplese o medio século deste centro de arte contemporánea que alberga obras de Castelao, Maside, Laxeiro ou Maruja Mallo

31 may 2020 . Actualizado a las 23:28 h.

Hai 50 anos, o 18 de maio de 1970, impulsado polo Laboratorio de Formas de Galicia, a sociedade instrumental que Isaac Díaz Pardo e Luis Seoane tiñan creado en 1967, se inauguraba o Museo de Arte Contenporánea Carlos Maside na localidade sadense do Castro de Samoedo, ao abeiro de Cerámicas do Castro, a factoría industrial e cultural que Isaac Díaz Pardo erguera en 1949. O establecemento dun museo en Galicia que recollera a vangarda artística anterior á Guerra Civil -esquecida, cando non despreciada, pola ditadura-, era unha arela de Luis Seoane que dende os anos sesenta lle viña dando voltas nas conversas que mantiña con Díaz Pardo en Bos Aires.

O proxecto museístico baseábase en recoller o movemento renovador dos anos vinte e trinta para que as novas xeracións coñeceran a historia da arte galega «non contada» ou agochada, de maneira que actuara de estímulo e orientación, eliminando o valeiro que se producira polo illamento na posguerra. Seoane concebía un museo non só como unha actividade para coleccionar e conservar obras de arte, senón como un centro cultural vivo para desenvolver diversas actividades «útiles para a extensión do coñecemento artístico do noso pobo», segundo as súas propias palabras. E así pasou a funcionar o museo, pois neses anos setenta se organizaron ciclos de conferencias, de cine documental, exposicións monográficas -as primeiras exposicións en Galicia de Picasso, Miró ou Grosz-, e un sinfín de actos de diversa índole.

En 1973, coa morte de Picasso, o museo vai ser a única institución de Galicia que organice un acto na súa lembranza cunha proxección sobre a súa obra e a realización dunha pintura-escultura do mito malagueño por parte do pintor Josep Guinovart.