El turismo del norte se reivindica

Cada vez son más los hosteleros que defienden las alternativas al modelo clásico de sol y playa

slow

A Coruña

No está siendo el mejor verano en cuanto al tiempo, pero en el norte de la comunidad este condicionante no es una novedad. Frente al tirón de las temperaturas benévolas de las Rías Baixas pontevedresas, las Rías Altas sacan pecho. No pueden competir en cifras con los índices de ocupación de sus vecinos del sur, pero sí en diferenciación.

Cada vez son más los hosteleros que creen que sustentabilidad medioambiental y rendimiento económico pueden ir de la mano. El slow travel o turismo responsable gana terreno. «Segundo datos de portais como Hosteltur, o turismo consciente está en alza nos últimos anos», apunta Verónica Rodríguez, asesora en Promove Consultoría y una de las coordinadoras de Turismo Slow Norte de Galicia. Esta iniciativa, en la que colaboran instituciones públicas y establecimientos privados, abarca un territorio que llega desde Ribadeo a la Costa Ártabra.

slow.Artesanía «do trato». José Picallo regenta Casa do Morcego, en Vilarrube (Valdoviño). Forma parte del proyecto Turismo Slow Norte de Galicia. «Hai un repunte do turismo internacional. Xente de Italia, Portugal ou Alemaña. Aquí teñen praia e montaña no mesmo sitio», presume
Artesanía «do trato». José Picallo regenta Casa do Morcego, en Vilarrube (Valdoviño). Forma parte del proyecto Turismo Slow Norte de Galicia. «Hai un repunte do turismo internacional. Xente de Italia, Portugal ou Alemaña. Aquí teñen praia e montaña no mesmo sitio», presume

El balance de junio de Turismo de Galicia es positivo, pese a los cielos cubiertos. En ese mes A Coruña registró 215.000 viajeros, casi la mitad de los 460.000 de toda Galicia. Una subida del 1,5 % respecto al mismo mes del año anterior. Las pernoctaciones, 390.000, también aumentaron. Un 7,8 % en la provincia, tanto en establecimientos hoteleros como extrahoteleros. A nivel gallego fueron 867.000, la segunda cifra más elevada de la historia en un mes de junio. Mientras, A Coruña ciudad recibió más de 41.000 turistas. Solo en sus hoteles anotaron 85.000 pernoctaciones, la cifra más elevada de la serie histórica según destacan desde Turismo de Galicia.

El tiempo, «un potencial»

«O atractivo noso é a paisaxe, a gastronomía, a tranquilidade, as actividades en deportes de auga. O tempo é o noso potencial! Vén xente de toda España. Queren estar ‘á fresca’. O cambio climático está aí», sostiene José Picallo, propietario de Casa do Morcego, en Vilarrube (Valdoviño), y miembro de Turismo Slow. «Constatamos que se incrementan o número de persoas que buscan estancias máis longas para poder gozar dunha inmersión cultural completa. O reto está en manter o equilibrio para que non se acabe desvirtuando a filosofía de orixe», advierte Rodríguez.

María Bello, de la agencia Tee Travel: «Hai que viaxar dunha forma non invasiva»

O sendeirismo, o ecoturismo ou a enogastronomía son algunhas das apostas de Tee Travel, axencia especializada no Camiño e promotora da iniciativa sustentable Camino Clean. Desde o 2001, cando abriron, viaxaron con eles máis de 13.000 viaxeiros.

-Que os diferenza?

-Tentamos coñecer aos clientes, que non sexan só un expediente, senón un nome. O turismo non debe ser un produto de consumo e queremos que o Camiño se faga de vagar.

-Como se consegue?

-Diversificando, tanto os aloxamentos como os lugares. Localidades coma Melide ou Arzúa xa son emblemáticas polo seu polbo. E non existe só o Camiño Francés. Hai alternativas coma o Inglés, ou a ruta dos faros pola Costa da Morte. Recomendamos, por exemplo, o chanzo que separa a praia do Rostro de Lires.

-Viaxamos para presumir nas redes sociais, máis que pola experiencia vivida?

-Hai que viaxar dunha forma non invasiva. Visitar implica ter en consideración á xente que vive alí. O enriquecedor é iso. Xa non é só manter o Camiño limpo.

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