Un viaje reivindicativo para reclamar inversiones en la línea férrea A Coruña-Ferrol

Dolores Vázquez A CORUÑA, FERROL, CAMBRE, BETANZOS

A CORUÑA

MARCOS MÍGUEZ

Políticos de distintos municipios se suman a la protesta

02 dic 2017 . Actualizado a las 20:48 h.

«Menos AVE e máis proximidade» e «Nin desmantelamento nin privatización» fueron algunas de las consignas que se corearon esta mañana en la estación de San Cristóbal coruñesa por el medio centenar de personas que se sumaron al viaje reivindicativo, A Coruña-Ferrol, que propuso la Plataforma pola Defensa do Tren A Coruña e As Mariñas, que reclama inversiones en la línea que permita su conversión en un tren de cercanías para dar servicio al área metropolitana coruñesa y también una opción rápida entre las dos ciudades.

El colectivo, que defiende la electrificación de la línea, la adquisición de nuevos trenes y la ejecución de más apeaderos, repartió un folleto en el que se explica que «a liña A Coruña-Ferrol afecta a máis de 480.000 persoas que poderían utilizar o tren como medio de transporte habitual, pero o Goberno está deixando morrer unha infraestrutura que ten máis de 100 anos, perdendo unha oportunidade única para ter un medio de transporte cómodo, rápido, seguro, eficaz e ecolóxico».
La Plataforma invitó a los ayuntamientos afectados a sumarse al acto reivindicativo y en San Cristóbal estuvo, junto a otros políticos, el alcalde coruñés, Xulio Ferreiro, que aseguró que entiende que «a infraestrutura ferroviaria na liña A Coruña-Ferrol  pode ser importante para comunicar as cidades nun tempo razonable e ser unha alternativa ao vehículo privado pola súa potencialidade para actuar como transporte de cercanías, porque unha liña ben surtida de frecuencias e horarios podería servir para conectar o centro da cidade, incluso desde San Diego, para chegar ao Chuac, ao Materno, A Pasaxe, ao Burgo, a Cambre, e podería vertebrar unha parte da área metropolitana, e descargar do transporte privado, xa que o 90 % dos movementos da área metropolitana realízase en vehículo privado». Asimismo, atribuyó la falta de respaldo a que «non hai aposta a longo prazo polo tren, míranse datos actuais de utilización, pero coas frecuencias actuais e os tempos actuais ese tren non é competitivo, pero hai que apostar polas infraestruturas de proximidade. Desde Fomento seguramente pensan que é máis rendible outro tipo de infraestruturas e penso que ten que ver coa pouca importancia que se lle está dando a Galicia nas infraestruturas».
También el alcalde de Cambre, Óscar García Patiño, que se subió al tren, cuestionó, pese al apoyo social a este medio de transporte, que «non temos un tren de proximidade real, o que temos é un tren que da servizo en horarios que non ten usuarios e non os ten por non ter un servizo óptimo». Asimismo, consideró que se debería gestionar desde el área metropolitana. «É imprescindible, ao igual que os buses, dotar a área metropolitana dun tren de cercanías viable e que sexa útil e que sería rentable». «Sería máis rápido e efectivo que o bus», estima el regidor de Cambre y considera que solo habría que dotar las estaciones de aparcamientos disuasorios.
El diputado del BNG Xosé Luis Rivas, Mini, que también participó en la reivindicación, utilizó la retranca para asegurar que el suyo era un viaje turístico, en alusión a la hora y cuarto que lleva el trayecto y calificó de «burrada que unha viaxe tan curta leve tanto tempo». «Nós estamos a favor de que o tren seña posiblemente, con outros transportes públicos, capaz de desconxestionar a barbaridade de contaminación que temos porque cada un se manexa pola súa conta, e hai que ir pensando un pouco no futuro». Defendió este tipo de protesta como complemento a la labor política que se lleva en otros ámbitos. «Hai que concienciar a cidadanía e decir ao poder político, nestes momentos, que esta é a saída lóxica e racional, falamos de racionalidade», remarcó Mini, que defendió la necesidad de ejecutar el by-pass en Betanzos, revisar las curvas, las pendientes y «tomarse en serio el transporte ferroviario».
El tren, con llegada a Ferrol a las 12.07, ejecutará, en este trayecto, las 14 paradas existentes: O Burgo, Cambre, Cecebre, Betanzos Infesta, Betanzos Cidade, Miño, Perbes, Pontedeume, Cabanas, Barallobre, Perlío, Neda y Ferrol.