Los presupuestos de la UDC tendrán que primar más los criterios de género

montse carneiro A CORUÑA / LA VOZ

A CORUÑA

MARCOS MÍGUEZ

La evaluación del plan de igualdad revela déficits en las cuentas y la investigación

03 oct 2017 . Actualizado a las 18:05 h.

Por exiguos que sean sus presupuestos, la Universidade da Coruña (UDC) tendrá que incorporar la perspectiva de género, mejor de lo que lo está haciendo, como uno de los criterios cardinales para diseñar las cuentas y decidir el destino de cada partida atendiendo al sexo de las personas a las que se dirige. El déficit de igualdad en los presupuestos constituye uno de los puntos débiles observados durante la evaluación del plan de igualdad 2013-2017 que a finales de mes se presentará como paso previo a la elaboración de un nuevo documento. Y aunque el avance de las conclusiones apunta a un grado de cumplimiento en general «moi satisfactorio», según adelantó Ana Jesús López, directora de la Oficina de Igualdade de Xénero, el primer reglamento antidiscriminatorio de la UDC en sus 25 años de historia deja al descubierto áreas muy masculinizadas en su actividad.

La investigación es el entorno que más resistencias presenta a las políticas de igualdad, «desde o punto de vista dos contidos e do impacto social, pero tamén polo número de mulleres que desenvolven proxectos -apunta la directora de la OIX-. Hai ámbitos nos que existen mulleres, pero a medida que avanzamos na carreira científica observamos que o número de investigadoras vai sendo cada vez menor», apunta. También entre los estudiantes persisten estereotipos, especialmente visibles en la elección de titulaciones técnicas donde los hombres siguen dominando la matrícula. Según el diagnóstico anterior al plan de igualdad, el porcentaje de alumnos en arquitectura e ingeniería superaba el 65 %, frente al 34 % que representaban las alumnas. 

 «Non podemos pechar os ollos: o sexo non é algo binario, hai toda unha escala de grises»

Da morea de actividades que produce a Oficina de Igualdade de Xénero (OIX) que dirixe Ana Jesús López, doutora en Físicas e profesora do departamento de Enxeñería Naval e Industrial do campus de Ferrol, un dos asuntos que máis interese concita é o encontro anual das oficinas de igualdade das universidades españolas, que se reunirán na Coruña en primavera con temas candentes na axenda de debate.

 -A UDC vén de aprobar un regulamento sobre o exercicio do dereito á identidade de xénero pioneiro en España. En que consiste exactamente?

-O regulamento garante o dereito á intimidade e o respecto á identidade de xénero. Temos varios alumnos en proceso de reasignación sexual que especialmente durante os tres anos que tardan en obter o novo DNI quedan moi desprotexidos. Eu mesma recibín no despacho a un rapaz con barba que no carné chamábase Ana, poñamos por caso. Temos que garantirlles o dereito á intimidade, aínda que sobre isto hai un debate agora mesmo...

-Que se debate?

-Se pode ser entendida como unha obriga das OIX, que se crearon desde unha concepción binaria da sexualidade para conseguir a igualdade efectiva das mulleres, ou se cae fóra do seu ámbito. Hai xente que non o ve claro, que di que pode influír negativamente ou debilitar a loita das mulleres. Será un dos temas da reunión de primavera.

-Cal é a súa opinión?

-Hai que atendelo. Se a problemática LGTBQ non encaixa nas oficinas, onde vai encaixar? Non podemos pechar os ollos. O sexo non é algo binario, hai toda unha escala de grises. Que é o que decide se es home ou muller? Haberá que ver como se pode integrar nas OIX.

-Que outros asuntos abordará o encontro anual?

-Iremos vendo, pero outro tema seguro será a introdución da perspectiva de xénero á investigación, que é algo ao que obriga a Comisión Europea a través do programa Horizonte 2020.