«Nunca houbo ánimo de ofender», declaró el edil coruñés citado por el cartel de carnaval

Rodri García A CORUÑA / LA VOZ

A CORUÑA

Senén Rouco

José Manuel Sande compareció arropado por el alcalde y el Gobierno local tras la denuncia de una asociación de viudas

18 abr 2017 . Actualizado a las 01:17 h.

«Nos limitamos a contar o que xa dixemos moitas outras veces: como foi o proceso de contratación do artista, dos carteis, esa falta de ánimo de ofender e esa inserción dentro do espírito do entroido que tiña que ver con todo o que ilustramos nos carteis». Esto decía este lunes el concejal de Culturas del Ayuntamiento de A Coruña, José Manuel Sande, a la salida del juzgado en el que declaró sobre uno de los carteles del pasado carnaval coruñés, en el que aparecía la figura de un papa. La Asociación de Viudas de Lugo presentó una denuncia por considerarlo ofensivo para la religión y la jueza admitió a trámite.

Arropado por el alcalde, Xulio Ferreiro, Sande explicó que los carteles de Alberto Guitián «son unha contribución artística máis dun artista da cidade e que todos celebramos». Sobre si el autor tenía algo que ver en este proceso, indicó: «Eu son o responsable da contratación e a persoa que deu o visto bo aos carteis, polo que entendo que non hai maior implicación doutras persoas».

Sande llegó al mediodía a los Nuevos Juzgados, donde le esperaban la mayor parte del Gobierno municipal; parlamentarios autonómicos y estatales de En Marea y Podemos; una nutrida representación de las principales comparsas del carnaval coruñés que acudieron disfrazados de religiosos de todo tipo; y decenas de personas. Todos ellos corearon consignas en favor del concejal y este, dirigiéndose a ellos, alertó de las amenazas existentes, «non só nesta cidade», sobre la libertad de expresión.

Sande, que se mostró «satisfeito» de cómo había discurrido la declaración ante la jueza, anunció a los concentrados que seguirá «explicando sempre todas estas historias e pelexando pola liberdade de expresión e pola liberdade artística, e agradecendo a vosa implicación e compromiso». También aseguró que en los dos años de gobierno de En Marea «nunca houbo ánimo de ofensa aos sentimentos relixiosos, nin declaracións anticlericais e si unha separación clara da Administración e a Igrexa, como estamento, que eles mesmos exercen, con total independencia, tal e como aconteceu, sen ir máis lonxe, nas procesións de Semana Santa».