Bieito Romero: «Luar na Lubre non vai desaparecer nunca»

A CORUÑA

CESAR QUIAN

06 abr 2014 . Actualizado a las 07:00 h.

Es músico y hostelero. Quedamos en su bar-taberna-cervecería-museo enfrente de la casa consistorial de Arteixo, donde se puede apreciar la colección de gaitas y otras joyas del propietario. «Música e hostalería son moi compatibles. Xa tiven hai anos a Cova Céltica na Coruña e, por exemplo, entre os músicos irlandeses é normal ter un pub», destaca Bieito Romero, líder y fundador de Luar na Lubre. En el bar suena, claro está, música folk. En octubre cumple 50 años. «¡Cómo pasa o tempo! A miña crise foi entre os vinte e os trinta anos. De aí para adiante sempre puiden facer o que me gustaba». Por circunstancias familiares se casó un 1 de enero, de 1991. Tiene tres hijos, Alba, de 20, Mariña, de 17, y Bieito, de 15 años. «Mariña toca a frauta traveseira e Bieito a guitarra e a gaita. Pero os rapaces, aínda que lles gusta a música do seu pai, escoitan o dos rapaces da súa idade». Dice que sin su mujer «non estaría onde estou. Os fillos teñen unha nai de paciencia infinita», destaca sobre su pareja. Eso sí, afirma que, «non recordo como a coñecín».

Menú vegetariano

Se lleva bien con las redes sociales. «Son un instrumento moi aproveitable. No Facebook recuperei moitos amigos», comenta. Disfruta tomando vinos con los amigos. Es muy de tertulias. En cuanto puede sale a pasear «por sitios onde non hai ninguén». Es un apasionado de la etnografía gallega. Me habla de la tipología de los hórreos, de los tejados vegetales... Odia la mentira y la hipocresía. Apenas come carne. «Son case vexetariano, pero cando viaxamos co grupo gústanos gozar da gastronomía de cada sitio». Desde hace una década vive en una casa que construyó en Armentón, Arteixo, en un terreno que era de su padre. Dejó su barrio de las Conchiñas, su calle Gramela. «Foi un cambio radical, pero agora xa non concibo a vida fóra da casa. Temos o estudio de gravación na praza Mestre Mateo e iso de ter que andar dando voltas para aparcar...»

Nuevo proyectos

Fue radioaficionado, pero vendió la emisora que con todo cariño le había regalado su hermano para comprarse una gaita «moi mala, era valenciana. Chegáronme os cartos para mercar en Bambuco un disco de Emilio Cao e o segundo de Whendal», recuerda Bieito, que también compraba casetes de gaiteiros en las gasolineras cuando iba de viaje a Ourense con la familia. En 1986 nació Luar na Lubre. «Estamos preparando o cedé número 15. Sae a un disco cada dous anos. ¡Nin os Rolling Stones!», asegura sonriente. Mil conciertos y 25 países recorridos después, no duda en afirmar que «Luar na Lubre non vai desaparecer nunca. Traballamos, gravamos, viaxamos, comemos, actuamos xuntos e non hai problemas entre nós. A base é o respecto, o equilibrio, o que non quita que de vez en cando nos cabreemos». Me habla de una posible grabación con la Orquesta Sinfónica de Galicia inspirada en el libro de las invasiones de Irlanda. Se hace tarde. Nos despedimos. El gaiteiro-mesonero invita a los cafés mientras en A Baiuca suena la música de Andrés Penabad, un nuevo valor del que Bieito Romero habla maravillas.