López Rico acusa a la UPG de «poñer paus nas rodas de xeito sistemático»

La Voz A CORUÑA/LA VOZ.

A CORUÑA

25 jun 2010 . Actualizado a las 15:19 h.

El enfrentamiento en el seno del BNG sube de tono. La elección de Xosé Manuel Carril, de Alternativa pola Unidade, avalada por la UPG, como candidato a la alcaldía en las elecciones del 2011, y la polémica en torno a la depuración del censo volvió a poner ayer las espadas en alto.

Mario López Rico, concejal de Rehabilitación y Vivienda, tradicionalmente vinculado a Encontro Irmandiño, señaló ayer que «dende sempre no BNG da Coruña hai dúas maneiras de entender a política». Una de ellas «levou ao Bloque dende a marxinalidade dos anos oitenta a formar parte do goberno cunha das representacións más altas de Galicia», recalcó antes de recordar que, no obstante, en la asamblea del pasado martes «gañou a outra sensibilidade, que cre que as cousas hai que facelas doutra maneira».

Así las cosas, para López Rico ahora «correspóndelles aos que gañaron demostrar se son capaces de levar o listón nesta cidade ata onde o deixamos nós». Sobre el rechazo a la oferta realizada por Carril para integrar a miembros de la candidatura de Sánchez Regueiro, en la que figuraban el propio López Rico y la también edila Margarida Vázquez, el concejal recordó que «sistematicamente neses anos a outra corrente se dedicou a poñer paus nas rodas», hasta el punto de que «gastamos máis da metade dos nosos esforzos en batallitas internas».

De forma rotunda, subrayó que «o do censo foi decisivo» en la elección de la candidatura de Carril, dado que «foron 237 votos fronte a 208, non 203, como dixeron», y recalcó que «entre altas non dadas e baixas por razóns non fundamentadas, o resultado sería outro». Aseguró que a 37 militantes se les impidió votar «sen previo aviso» por devolución de cuotas, de modo que «só con eses 37 suma, e a conta final sería outra», insistió. Preguntado sobre la repercusión en la actividad del propio grupo municipal, en el que se integran Bravo, Valencia y Cajigal, miembros de la lista de Carril, López Rico valoró que «se demostrou na práctica o demencial que é preparar un regulamento que un ano antes di quen vai ser o candidato», ya que «xenera importantes disfuncións».

En su parcela dentro del gobierno municipal, recordó que de aquí a mayo continuará con los proyectos planificados, como las tres áreas de rehabilitación urbana, la ordenanza de ascensores, las cooperativas de viviendas o el nuevo Pepri. Una vez lleguen las elecciones, volverá a ejercer su profesión. «Eu son arquitecto e profesor de Debuxo na Sardiñeira; habería que preguntarlles que poden facer algúns na vida privada se non fosen concelleiros», concluyó.

Candidatura más votada

Henrique Tello también tuvo oportunidad ayer de hablar sobre la asamblea del BNG del pasado martes, donde recordó que ganó «a candidatura que historicamente era a que menos apoio tiña». En este sentido, el primer teniente de alcalde volvió a insistir en las irregularidades que se dieron en el proceso de votación, al impedir votar a un grupo de afiliados, por supuestos impagos en las cuotas del partido.

«Todos sabemos sumar, e se hai máis de cincuenta persoas que non tiveron a oportunidade de votar, podería haber outro resultado», afirmó el concejal nacionalista, al mismo tiempo que explicó que la prohibición de asistir a la asamblea «non é un problema de pagar as cotas, é máis un problema social de normalizar unha situación que non é normal». Tello aseguró que seguirá apoyando a su partido, pero que corresponde al nuevo candidato superar los resultados electorales conseguidos por su equipo.