La Comisión pola Recuperación da Memoria Histórica rendirá homenaje a María Luisa Viqueira Landa

A CORUÑA

10 abr 2010 . Actualizado a las 02:00 h.

María Luisa Viqueira Landa será la persona que homenajeará este año la Comisión pola Recuperación da Memoria Histórica por su lucha contra el fascismo. Se trata de la hija del filósofo galeguista Xoán Vicente Viqueira y tuvo que exiliarse durante la sublevación fascista, residiendo en Francia, la Unión Soviética y México.

«Se trata dunha homenaxe que se fai a unha muller que representa ese sufrimento do que foron os republicanos os galeguistas, de como o franquismo foi capaz de truncar as súas vidas», recordó la concejala de Cultura, María Xosé Bravo.

«Como os verdadeiros loitadores pola liberdade levan a súa loita alí a onde van -comentó María Xosé Bravo-. Logo volveu a Galicia, pero pasoulle o que lles pasa a moitos exiliados, que tivo que volver a México. Por iso, polo que se lle roubou, nunca lles poderemos perdoar aos fascistas que lle roubaron a vida, a ilusión e todo».

Por su parte, el presidente de la Comisión pola Recuperación da Memoria Histórica, Manuel Monge, destacó su «traxectoria de defensa da República e Galicia» y subrayó que «por terceiro ano consecutivo» se reivindica «a unha muller». A ese respecto, Monge apuntó que desde la institución que preside pretenden «valorar o traballo que fixeron as mulleres» y también «recoller o sentimento de moitas persoas que querían valorar o traballo feito no exilio republicano».

En la actualidad la homenajeada, que tiene 92 años, vive en México. El próximo 17 de abril se desplazará a A Coruña para recibir la distinción de republicana de honor. Además de ello, para conmemorar el Día de la República, se celebrará una conferencia sobre la república portuguesa y también una charla coloquio y homenaje a la maestra de Monelos Mercedes Romero Abella y su marido, el sindicalista Francisco Mazariegos, ambos asesinados en 1936.