«Prefiro dar explicacións que ter que pedir desculpas por algún accidente»

Marta López CARBALLO / LA VOZ

VIMIANZO

Malestar por el cambio de fecha del concierto de Tanxugueiras en Vimianzo, motivado por las fuertes rachas de viento que ayer impidieron montar el escenario

18 may 2022 . Actualizado a las 15:31 h.

Cuarenta y cinco minutos antes de abrir el recinto para el concierto de Tanxugueiras, el lunes, el Concello de Vimianzo comunicaba el aplazamiento de la actuación debido a fuertes rachas de viento que no garantizaban ni la seguridad del escenario, ni de las propias artistas, ni de los asistentes. Se movió para ayer martes, día 17, a las nueve y media de la tarde, pero la decisión no gustó. Las redes del Concello echaron humo con los comentarios de personas que ya estaban en Vimianzo y habían perdido el viaje, o de otras que, al ser hoy miércoles día laborable y lectivo, les era imposible acudir en la nueva fecha elegida.

«Dende A Coruña e agora que estamos chegando din que se suspende, e para mañá á noite é imposible, pois traballamos e as rapazas están estudando», decía una usuaria. «Deberíades poñelo máis cedo, que os rapaces teñen escola», comentaba otro internauta. En general, mucha frustración por el poco margen de tiempo antes del inicio del concierto, una frustración que llegó también hasta las propias artistas, que en su cuenta de Instagram publicaban una serie de vídeos explicando lo sucedido: «Estamos tremendamente desgustadas polo sucedido. O noso equipo intentou montar todo ata o último momento, pero non foi posible por mor do vento. Non se podía nin levantar o teito. Estamos súper tristes, pois tiñamos moitas ganas de vervos, e sentímolo moitísimo pola xente que veu dende lonxe e gastou cartos e tempo», comentaban Aida, Olaia y Sabela.

Muchos asistentes reclamaron que se les devolviese el dinero pagado por las entradas —que se vendían en la plataforma Woutick a un precio de diez euros más gastos de gestión— ante la imposibilidad de asistir en la nueva data. El Concello habilitó esta opción en la mañana del martes para todo aquel que quisiese solicitar un reembolso. «Non o fixemos antes porque non foi posible contactar coa plataforma, pero en canto o conseguimos, tramitámolo», señaló la alcaldesa, Mónica Rodríguez, que añadió: «Ademais, moita xente escribiunos preguntándonos como conseguir entradas [se habían agotado antes del concierto] e así esa xente pode acudir».

Tras una mañana de lluvias, a primera hora de la tarde el cielo empezó a abrir en Vimianzo, para alivio de los promotores del evento y del propio equipo técnico, y finalmente sí se pudo celebrar el tan aguardado concierto. «Tomar a decisión do luns non foi fácil, pero cando xa rompeu un tensor da estrutura do escenario e foi inviable montar, non quedou outra. Prefiro dar todas as explicacións do mundo por adiar a actuación que ter que pedir desculpas porque suceda algún accidente», relató la mandataria.

Al parecer, el lunes alrededor del mediodía se consiguió alzar el escenario con normalidad, pero las fuertes rachas de viento registradas a media tarde frustraron la posibilidad de poder celebrar el espectáculo con seguridad. «Sábeme mal pola xente que se desprazou, pero nós, de verdade, non tiñamos esa previsión de vento, mesmo chamamos a Meteogalicia e nos comentaron que amainaría a partir das seis da tarde, pero non foi así. Despois de mil chamadas e reflexións, houbo que tomar esa decisión. Non é a mellor sensación, pero peor sería que sucedese unha desgraza», incide la regidora, que explica por qué se escogió el martes 17 para recolocar el acto: «A axenda das Tanxugueiras é moi apertada, así como a do equipo técnico que as acompaña. Ou era hoxe, ou teríamos que agardar ata setembro para ter un sábado [o una véspera de festivo] dispoñible, así que acordouse que fose o propio día das Letras».

En cuanto a la hora elegida, las nueve y media de la tarde, que a muchos se les hizo tarde al ser el día siguiente laborable, Mónica Rodríguez indicó que tenía que ser alrededor de esa hora por las necesidades del propio espectáculo, que incorpora elementos visuales que de día no lucirían. Así se lo trasladó el trío formado por Sabela, Olaia y Aida.

«Era unha aposta moi grande para un Concello como o noso. Quen ía querer que pasase algo así con 3.000 entradas vendidas? Só agardo que hoxe [por ayer, martes] saia todo ben e poidamos gozar da música das Tanxugueiras na nosa vila», concluyó la alcaldesa, no sin antes agradecer el trabajo de voluntarios, equipos de emergencias y empleados municipales.