Las playas sin humo van a más, y en Balarés premiaron a los concellos que las fomentan

s. g. CARBALLO / LA VOZ

PONTECESO

ANA GARCIA

El conselleiro de Sanidade entregó los «diplomas de ouro», que tienen Cabana, Corcubión, Dumbría, Laxe y Ponteceso

16 sep 2023 . Actualizado a las 05:00 h.

Cada vez hay más playas sin humo en Galicia, y la Xunta lo fomenta, reconoce y premia. Todo eso se hizo ayer en un acto celebrado en la playa de Balarés, al que acudió el conselleiro de Sanidade, Julio García Comesaña, junto a la directora xeral de Saúde Pública, Carmen Durán Parrondo, y el alcalde de Ponteceso, anfitrión, José Manuel Mato.

La visita, que se produce recién terminada la temporada de playas, se debía a la entrega de los llamados diplomas de ouro, dentro del programa Praias sen Fume de la Xunta, bajo la Dirección Xeral de Saúde Pública. Ese diploma distingue a los concellos que incluyen todas sus playas en la red autonómica. Son ya 26 en toda Galicia, y cinco de ellos de la Costa da Morte: Cabana, Corcubión, Dumbría, Laxe y el propio Ponteceso. Algunos ya llevan tiempo, y otros se han sumado recientemente. De hecho, este año ha habido dos incorporaciones, las de Cabanas y Oleiros.

La iniciativa echó a andar en el año 2016 «cun fin educativo e de sensibilización social», detallan desde la consellería. «Comezouse con 26 praias, e a día de hoxe xa son 224 os areais galegos libres de fume, e isto é posible grazas á colaboración dos 80 concellos que participan activamente no programa, e que son exemplo do que se pode acadar cando unha comunidade se fixa un obxectivo común», señaló el conselleiro García Comesaña.

Además, el responsable de Sanidade destacó que Galicia «sexa un referente en temas de saúde, servindo de modelo a outras comunidades, que xa valoran o carácter atractivo e innovador desta iniciativa». Y resaltó el «compromiso da Xunta de seguir ampliando os espazos libres de fume, e xa está activa a Rede Galega de Parques sen Fume e, en maio, deste ano presentamos o Plan Inspira Saúde».