«Os veciños e os autónomos de Ponteceso non podemos ser reféns da nosa clase política»

Antonio Longueira Vidal
Toni Longueira CARBALLO / LA VOZ

PONTECESO

Dos empresarios y dos trabajadores de este municipio relatan su experiencia personal al hilo de la situación de la corporación. De otro lado, en el PP provincial creen que Carballido quedó «inhabilitado» para seguir de alcalde

17 mar 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

Francisco Mato Baneira tiene 63 años y dirige junto con su mujer, Esther Ures, la estación de servicio Mabagás, situada en la entrada del casco urbano de Ponteceso. El establecimiento cumplió en mayo de pasado año medio siglo de vida. En la extensa relación de facturas -537 en total-, incluidas en el pago a proveedores rechazado, en hasta tres ocasiones, por parte de la corporación municipal, figuran 75 pendientes de pago del Concello de Ponteceso a favor de la gasolinera, que suman unos 14.000 euros. «A xente... Os veciños e os autónomos non podemos ser reféns dos nosos políticos», explicó Fran Mato, quien añadió: «Din que non poden pagar, pero o deles si que o arranxan. Non entendo por que non nos queren pagar cando eles teñen a forma de facelo». En la estación de servicio pontecesana trabajan cinco personas, el matrimonio, como autónomos: «Se non cobramos, que imos facer?

De la misma opinión es Carlos Busto, gerente de la empresa del mismo nombre, a la que el Ayuntamiento le adeuda, como mínimo 18.500 euros, repartidos en tres facturas: «Estes cartos son só unha parte, aínda queda algo máis», matizó el empresario, quien mostró su malestar con la decisión de la corporación de rechazar el POS: «Non son político nin defendo ningunha bandeira, pero hai algo que non entendo: a que esperan os veciños para xuntarse e protestar pola situación que vive o Concello. Se chega a ser en Camariñas ou Fisterra xa o farían». Carlos Busto dejó claro que hablaba a título particular y como vecino de la localidad: «Isto é lamentable. É unha total falta de respecto cara os veciños. Como poden deixar perder estes cartos tan necesarios para o pobo de Ponteceso. O resto de concellos da provincia xa se fregan as mans esperando uns caros [758.000 euros] que en Ponteceso rexeitan do POS». Y también dejó claro que no depende económicamente del Ayuntamiento: «Traballo alí onde me queiran, pero por sorte non dependo de ningún concello. Traballo en obra privada. Estamos en Cartaxena, en Murcia en Lleida... Temos varios proxectos enriba da mesa para facer. Non é certo o que se di de min no pleno e terán que demostralo». La firma Carlos Busto genera treinta empleos directos y un centenar de indirectos.

También hay trabajadores muy afectados por la decisión del pleno de tumbar el Plan de Obras e Servizos. Dos de ellos están en el Programa de Emprego Social, iniciativa de la que forman parte 16 personas. Tanto Roberto Carabel Varela como Abel Blanco Muñiz residen en Corme y ven con preocupación como sus contratos expirarán, si nada lo remedia, el 31 de mayo en lugar de hacerlo el 31 de diciembre. Salvo sorpresa mayúscula, cada uno perderá de ingresar más de 7.000 euros. Lo peor, el negro panorama que se cierne para ellos y sus familias: «Salvo dous ou tres o resto de compañeiros ímolo pasar moi mal porque temos necesidade de traballar e deses cartos», apuntó Roberto Carabel, de 43 años. Barrendero de profesión, espera seguir trabajando en su Corme natal: «Barrendeiro fai falla en Corme, espero que se hai posibilidade de seguir, siga».

Abel Blanco Muñiz tiene 30 años y su situación personal es mucho más grave: «Teño unha nai enferma, que precisa de atención na residencia, non se pode deixar soa. Hai débedas que pagar e necesito este traballo para pagalas». Y añadió: «Non estamos en situación de rexeitar o traballo. Eu non o rexeito o que ocorre e que son eles [a corporación] os que nos rexeitan».

En el PP creen que Carballido quedó «inhabilitado» para seguir de alcalde

El vicesecretario general de Organización e Territorio del PP en A Coruña, Evaristo Ben, volvió a cargar duramente este martes contra el alcalde socialista en Ponteceso, Lois García Carballido, después de que «o goberno local non fose capaz de sacar adiante un acordo plenario para impedir que os veciños queden sen a partida económica que a Deputación reparte a través do Plan de Obras e Servizos».

Según Evaristo Ben, «o señor García Carballido non pode seguir como alcalde nin un minuto máis. Os veciños de Ponteceso están a padecer as consecuencias dun bochorno sen precedentes que inhabilita ao rexedor para seguir no seu cargo».

El representante popular recordó que la pérdida de los fondos provinciales es la «culminación» de lo que cualificó de «absoluto fracaso» en la gestión municipal «dun rexedor que perdeu a confianza de todo o grupo socialista co que inicio a súa etapa de goberno». Y pidió al secretario provincial del PSOE, Valentín González Formoso que tome cartas en el asunto «e faga dimitir a un rexedor que provocou que os veciños sufran as consecuencias dun alcalde que non dialoga, non negocia, espera ao último día para presentar o POS». González Formoso, no obstante, ya se pronunció en su día, y en términos distintos, sobre lo que ocurre en Ponteceso.