«A lectura e a educación fórmante, e na miña literatura a muller é protagonista»

Este mesmo mes chegou ás librarías a nova obra de relatos de Miguel Anxo Mato Fondo: «Adeus, capitán Walton»


Carballo / La voz

Miguel Anxo Mato Fondo (Ponteceso, 1953), licenciado en Filoloxía Hispánica e Galego-Portuguesa pola Universidade de Santiago e docente de profesión, acaba de publicar novo libro: Adeus, capitán Walton. Cinco relatos nos que a figura feminina xoga un papel fundamental, xa dende a portada, obra de Fina Pita: «Sempre quixen que un cadro dela fose a portada dun dos meus libros», di Mato.

-«Adeus, capitán Walton» é tan recente que acaba de saír do forno.

-Tan recente que aínda non o vin! Aínda non o tiven nas mans.

-Que opinións lle van chegando?

-Pois polo de agora só recibín de Xosé Manuel Varela e da miña parella.

-Non serán moi obxectivas, entón. Polo menos esta última.

-Non creas! [ri] Creo que é un libro que pode gustar, aínda que o mercado é como é, e non se pode controlar.

-Que recolle neste libro?

-Componse de relatos diferentes, aínda que eu diría que teñen algúns vencellos; un deles, o protagonismo da muller. Son relatos que non teñen demasiado argumento. Explícoo nun prólogo, no que tamén conto a miña visión da propia literatura: nestes intres non me interesa demasiado o argumento en si. Hai moito de literatura memorialista; un dos relatos, por exemplo, é unha reconstrución poética dos últimos días de Karen Blixen, a escritora de Memorias de África. Noutro fago unha homenaxe á miña avoa materna: Valle Inclán sempre dicía que un escritor sempre escribe o que está dentro dun.

-Diría que atravesa unha etapa de madurez literaria?

-Pois se á miña idade non acadei a madurez... [ri]. Creo que estou nunha etapa moi creativa: dende o 2005 ata este ano escribín os meus libros máis importantes. Estou agora traballando noutro, que se chamará O lector do paraíso e que tamén conterá literatura memorialística. Estou nunha etapa moi inspirada, aínda que o que marca a nosa literatura é o noso estilo, non son os argumentos, nin sequera a propia historia. O estilo é o autor, e iso nunca remata, sempre o estás buscando. Un nunca atopa a súa obra perfecta, polo que segues escribindo.

-De que maneira describiría o seu estilo literario?

-Creo que fago prosa poética. E despois hai unha serie de leitmotivs, de elementos que están sempre presentes na miña obra. Iso é o que marca a personalidade.

-Tamén os referentes de lectura que teña cada un.

-Por suposto, eu comecei recitando os versos de Eduardo Pondal, despois lin a Emily Brontë e a partir de aí comecei cunha literatura baseada na memoria, na imaxinación, na lírica: Valle Inclán, Cunqueiro, Borges, Joyce... As lecturas fórmante.

-Hai temáticas, como a figura da muller, que aparecen reiteradamente na súa obra.

-Eu creo que as personaxes dos meus relatos son unha especie de máscaras. Podíaste preguntar, entón, se me sinto reflectido en figuras femininas, máis que en masculinas. Eu creo que a educación ten moito que ver: a miña infancia foi marcada por mulleres. Á miña avoa materna e a unha irmá da miña nai débolles moito, porque souberon verme e orientarme polo bo camiño.

-Traerá «Adeus, capitán Walton» á Costa da Morte?

-Teño pendente determinar unha presentación en Ponteceso, e en Carballo probablemente se faga outra. Logo tamén estou barallando unha en Viveiro e outra na Coruña. En cantas máis partes, mellor, claro está, aínda que oxalá o percorrido desta obra non quede só nas presentacións, senón que teña continuidade entre os lectores.

-Falando de lectores, cal cre que é o seu público?

-Eu escribo para ser lido, mais son consciente de que, ao mellor, non é unha literatura para ser consumida por grandes cantidades de xente. Creo que o meu perfil é unha lectura culta.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
6 votos
Comentarios

«A lectura e a educación fórmante, e na miña literatura a muller é protagonista»