Carballido anuncia un proyecto para proteger A Pedra da Serpe

V. Couto / T. Longueira CARBALLO / LA VOZ

PONTECESO

Toni Longueira

El alcalde prevé licitar todas la obras pendientes en el municipio «antes de que remate este ano»

07 mar 2018 . Actualizado a las 05:00 h.

El alcalde de Ponteceso, Lois García Carballido, anunció un plan para poner en valor A Pedra da Serpe. Así lo confirmó ayer en Radio Voz durante su participación en el programa Cita co Concello: «O concelleiro Carlos Penedo púxose en contacto cun equipo de arquitectos para buscar fórmulas que serven para poñer en valor A Pedra da Serpe. Ao estar situada preto dunha estrada, o risco de que sufra danos por parte dalgún vehículo é moi elevado». Y añadió: «A solución técnica máis factible é a de crear un triángulo, tipo peonil, e modificar levemente o trazado da vía para protexelo. Creo que esta iniciativa verá a luz moi pronto», además de explicar que en la última reunión mantenida con los vecinos fue uno de los temas estrella. Pero además de la protección de este elemento patrimonial singular, el regidor abordó otras cuestiones de actualidad.

Polígono de Tella. Carballido dijo que de las 14 parcelas que quedaban a la venta en el área industrial, «vendéronse oito e quedan as restantes seis, que son as que teñen un prezo máis elevado». Y se mostró orgulloso de la reactivación del polígono: «Dá gusto pasar por diante do polígono e ver dous grandes guindastres traballando na construción das naves. Animo aos empresarios a que invistan», recordando iniciativas como las bonificaciones fiscales (ICIO) aprobadas por el ejecutivo local.

Procesos judiciales. «Non é prato de bo gusto ter que ir ao xulgado», comentó el alcalde, quien continúa tendiendo una mano para alcanzar acuerdos y evitar judicializar, todavía más, la vida política de Ponteceso. Eso sí, defendiendo siempre los intereses «dos veciños». Y argumentó: «Unha empresa reclamou a súa débeda [450.000 euros] ao Concello, e nós opuxémonos [al detectar irregularidades en algunas facturas] e meteunos nun contencioso. Este goberno quere resolver problemas, non crealos. Así levamos xa acordos con moitas empresas para proceder aos pagos mediante acordos e quitas».

Presupuesto. «De momento, traballamos con el prorrogado, que é moi positivo para o Concello de Ponteceso, porque é flexible e permite acometer investimentos en servizos e obras. Non é como os anteriores, moito máis estreitos no sentido de que acumulaban débeda de anos anteriores e a marxe de manobra era moi pequena».

Parques eólicos. García Carballido no cierra la puerta a un acuerdo con la empresa EDP Renovables para la repotenciación del parque eólico de Corme. Dijo que se trata de una inversión importante en un concello pequeño. En todo caso, dejó claro que antes, la empresa tendrá que llegar a un acuerdo con los propietarios de los terrenos. Si eso llega a producirse, «non haberá ningún problema na concesión da licenza municipal, de forma rápida e con todas as garantías xurídicas», ya que, según él, «non sempre chegan investimentos millonarios a un concello».

Estabilidad de gobierno. «A esquerda sempre foi, e é, moi crítica». Según él, esta situación generada hace un par de meses, ha servido en la práctica «para poñermos as pilas». Pero también recalcó que, gracias a este acuerdo a tres bandas, se redujeron casi a cero los 2,25 millones de euros en facturas pendientes de pago, según los cálculos facilitados por el propio regidor pontecesán.

Senda en el Anllóns. Además del proyecto de humanización de O Recheo «a xoia da coroa de Ponteceso», el alcalde indicó que se iba a solicitar a la Diputación «medio millón de euros» para la puesta en marcha de la senda peatonal por el Anllóns, que transcurrirá por los concellos de A Laracha, Carballo, Coristanco, Cabana y Ponteceso. Carballido no descartó la inclusión en un futuro de Malpica y Laxe en este proyecto si la iniciativa obtuviera la catalogación de Reserva da Biosfera.

Año preelectoral. «Non pensamos nas eleccións. O noso obxectivo é ter listas ou licitadas as obras antes de que remate o ano. É unha das demandas dos veciños nas xuntanzas que mantemos con eles nestes últimos días. Por certo, con moi boa acollida, coa presenza de entre 40 e 70 veciños por xuntanza. E todos nos piden o mesmo: obras de pequeno calado, pero importantes para eles», afirmó.

La voz de la oposición

El portavoz del PP, José Luis Fondo Aguiar, hizo referencia al retraso del ejecutivo a la hora de enviar al Consello de Contas la Conta Xeral del 2016, lo que, a su juicio, supone la pérdida de subvenciones para este año. Y preguntó: «¿Vai seguir mentindo sobre a débeda e a súa exitosa xestión económica da que tanto presume?». Fondo dijo que «agora que goberna APIN parece que empeza a funcionar todo mellor. De feito, no plan de obras van todas as propostas de APIN e ningunha das que prometeu vostede».

La respuesta del alcalde no se hizo esperar: «É absolutamente incrible que un señor que mandou a Conta Xeral con 1,8 millóns de déficit, que durante dez anos non foi capaz de presentar unha Conta Xeral con superávit, nos bote en cara a nosa. Demostra unha desvergonza impresentable». Y añadió: «A Conta xeral presenta un remanente positivo por riba dos 400.000 euros e a do 2017 estará por riba do millón de euros».

García Carballido habló de una gran gestión y puso como ejemplo la deuda que había cuando él llegó a la alcaldía, «que roldaba os 5,5 millóns de euros, reduciuse nun 80 %», sin que ello supusiera una merma en las inversiones en obras y en servicios sociales, y mucho menos, sin subida de impuestos. El alcalde de Ponteceso recordó que desde el Consello de Contas se le comunicó la recepción de la documentación de forma correcta.