Iago Toba dice que el pueblo muxián quiere replicar el retablo

El regidor añade que lo importante es «non deixalo parado»


Carballo / La Voz

¿Réplica sí o réplica no? El anuncio del alcalde de Muxía, Iago Toba, de que se estaría estudiando la posibilidad de reproducir el retablo de la Barca, quemado durante el incendio del 2013, ha desatado un debate sobre si sería más idóneo encargar una obra original o replicar la gran pieza barroca consumida por el fuego. Expertos en la materia, como el catedrático Antón Castro, se posicionaron a favor de la obra original a través de estas páginas, pero el regidor insiste en que el «sentir común» del pueblo de Muxía va por otros derroteros: «Eu teño a oportunidade de falar directamente coa xente e sei que a gran maioría prefire que se coloque unha réplica», dice Toba.

En todo caso, sostiene el regidor, es momento de actuar y no dejar pasar mucho más tiempo antes de tomar una determinación que devuelva al santuario su esplendor originario. A quienes aseguran que una réplica carecería de valor (artístico) alguno en un futuro, les contesta: «O que non ten valor é o que está agora, e ninguén estaba facendo nada. Como alcalde, pero antes como muxián, creo que temos que poñerlle xa unha solución. E está claro que ideas temos todos, pero o que se precisa é financiamento», dice Toba, que asegura estar actuando «de corazón» y en base a lo que cree son «necesidades» del pueblo muxián.

También considera que deberían tenerse en cuenta todas las opiniones, «teñan ou non estudos», ya que la Barca «é de todos, do pobo, non só dos expertos».

«O doado para min sería deixalo pasar; pero non me perdoaría, como muxián que son, non ter feito nada ao respecto mentres podo dende o posto de alcalde. Non me importa a polémica, actúo con transparencia e buscando sempre o mellor para o pobo», añade Iago Toba.

Vilela pide al alcalde que se deje asesorar por expertos en el tema

La portavoz del grupo popular, Sandra Vilela, pide al regidor diálogo, consenso y, sobre todo, que se deje asesorar por expertos en la materia antes de tomar decisiones en caliente. «Existe unha comisión do retablo que quizais debería ter sido convocada, ademais dunha xunta de portavoces, antes de anunciar algo así. Cando falamos do retablo, falamos do máis sensible e valioso que temos os muxiáns, e non só no apartado artístico, senón tamén no sentimental», asegura Vilela.

La líder de los populares cree que debería echarse mano de una figura como la de Antón Castro, «voz máis que autorizada» del mundo del arte, y pensar en frío qué es realmente lo mejor para el santuario: «Claro que a todos nos gustaría volver a ver o noso retablo, pero iso non vai poder ser porque, por desgraza, levouno o lume e unha réplica non nolo vai traer de volta. Encargar unha obra nova non vai significar que o esquezamos: hai moitas maneiras nas que se podería poñer en valor», dice Vilela.

Se intentó contactar con Carlos Fernández, líder del BNG, pero no fue posible.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
2 votos
Comentarios

Iago Toba dice que el pueblo muxián quiere replicar el retablo