El Tribunal Superior de Xustiza de Galicia anula el PXOM de Muxía

Para el TSXG no se justificó ni argumentó «debidamente, a omisión do procedemento ambiental legalmente esixido»

.

Carballo / La Voz

El Tribunal Superior de Xustiza de Galicia (TSXG) acaba de anular el plan xeral de ordenación municipal (PXOM) de Muxía. Así lo confirmó la sección segunda de la Sala de lo Contencioso-Administrativo. El alto tribunal autonómico alegó en su decisión que el documento urbanístico no fue sometido a «avaliación ambiental estratéxica», que afecta, sobre todo, a las áreas incluidas en Rede Natura.

Para el TSXG no se justificó ni argumentó «debidamente, a omisión do procedemento ambiental legalmente esixido». Además, el tribunal impuso el pago de las costas procesales a la Consellería de Medio Ambiente y a la comandada, el Concello de Muxía. Ahora la Xunta de Galicia, según apuntaron fuentes municipales, ha decidido recurrir este fallo al entender que no se ajusta a derecho.

Versión del Concello

Precisamente ayer también quiso dar su versión de este fallo el concejal de Urbanismo del Concello de Muxía, Samuel Lago Ozón: «Esta sentenza é consecuencia, segundo o tribunal, de que o plan xeral non foi sometido a avaliación ambiental estratéxica. O que sucede é que o PXOM de Muxía aprobouse de forma inicial antes da entrada en vigor da nova lei do solo de Galicia. Nunha disposición indícase que aqueles plans, como o de Muxía, que foron aprobados antes da entrada en vigor da nova lei do solo poderían seguir cos trámites de acordo a anterior lei». Y añadió: «Tanto Concello como Medio Ambiente como Urbanismo entendemos no seu momento que non era preciso presentar o documento urbanístico a avaliación ambiental, pero o Tribunal Superior de Xustiza de Galicia di que non». 

Mensaje de calma

En todo caso Samuel Lago dejó claro tres cosas para tranquilidad de los vecinos de Muxía, sobre todo para aquellos que durante este tiempo realizaron tramites urbanísticos o pidieron permisos para poder obrar o legalizar sus casas: «O primeiro que hai que dicir é que a anulación do PXOM é por un defecto de forma, non é porque se houbera cometido algún tipo de irregularidade por parte do Concello ou da Xunta. Segundo, todas as licencias outorgadas durante a vixencia do plan xeral de Muxía teñen toda a validez do mundo. E terceiro, en caso de que o plan xeral quedara definitivamente anulado, o Concello de Muxía regularíase polas normas subsidiarias de 1995».

Con respecto a la legalización de viviendas, como las de Quintáns, desde el Concello se insistió ayer en que están legales y dentro de ordenación, pese a este revés judicial.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
5 votos
Comentarios

El Tribunal Superior de Xustiza de Galicia anula el PXOM de Muxía