El PSOE propone recuperar las pilas de Moraime, y el PP, que lo haga la Iglesia

El asunto fue abordado ayer en comisión en el Parlamento

.

Cee / La Voz

La portavoz de Cultura del PSdeG, Concepción Burgo, reclamó ayer en comisión en el Parlamento el inicio inmediato por parte de la Xunta de Galicia de los trámites necesarios para recuperar las pilas medievales de Moraime expoliadas hacia 1960 por Carmen Polo, la esposa del dictador Francisco Franco. Sin embargo, se topó con la negativa del PP, verbalizada por la diputada María Antón, que abogó «pola prudencia e que sexa a propiedade das pías bautismais medievais pertencentes á igrexa de San Xián de Moraime a que decida os pasos que quere dar con respecto a reclamar aos herdeiros da familia Franco a súa devolución». Lo hizo después de resaltar que «non momento en que a igrexa e edificios do antigo mosteiro foi declarado conxunto histórico, en 1972, as pías xa non estaban alí, polo que non se pode dicir que se trata de bens de interese cultural, ao tempo que anteriormente tampouco estaban incluídas en ningún catálogo ou inventario de bens mobles protexidos polo seu valor cultural».

Antón recordó además que ya la Consellería de Cultura durante el Gobierno bipartito abrió un expediente sobre la solicitud de recuperación. «Este expediente ten data de apertura do 17 de outubro e menos dun mes despois foi pechado, en concreto o 2 de novembro, dando traslado da documentación ao delegado diocesano», explicó la diputada para dejar claro que quien debe reclamar el bien es su propietario, en este caso la Iglesia.

«Se a Igrexa non quere iniciar o procedemento é o goberno quen debe tomar a iniciativa na Comisión Mixta Xunta-Igrexa e convencelos», le replicó Burgo, para incidir en que Cultura no puede quedarse al margen porque «non é un problema dunha propiedade privada, senón que se trata da defensa do interese xeral, da recuperación dun patrimonio de tódolos habitantes de Muxía e Moraime, e por extensión de tódolos galegos e galegas que queremos defender o noso patrimonio cultural».

Resaltó la diputada que la decisión de no reclamar, pese que el propio arzobispo estaba en contra de que se las llevasen, «podía ser entendida nos anos 60, pero non no 2018».

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
0 votos
Comentarios

El PSOE propone recuperar las pilas de Moraime, y el PP, que lo haga la Iglesia