Denuncian irregularidades en el servicio de cátering de tres colegios

La consellería ha trasladado las quejas a la empresa concesionaria, con sede en Salamanca


Carballo / La Voz

«Houbo semanas nas que serviron arroz os cinco días», refieren desde la ANPA del colegio de A Silva, y eso que ellos tienen suerte, ya que al hacerse la comida en el propio centro, las cocineras tratan como pueden de equilibrar algo los menús. El de A Silva es uno de los cinco centros educativos de la Costa da Morte, relatan los padres, que son servidos por la misma empresa de cátering. Están también el CEIP Bergantiños, el de Gándara-Sofán y el Joaquín Rodríguez Otero (Buño).

Comandados por la ANPA Raiante de Sofán, tres de los cinco centros referenciados han remitido un escrito al Servizo de Comedores de la Consellería de Educación en el que relatan, punto por punto, cada incidencia que han tenido este curso. Hablan de retrasos en los pagos de las nóminas a los trabajadores, deudas con proveedores externos, irregularidades en el cobro de cuotas y, para más inri, carencias nutricionales en los menús.

«Sempre fixemos fincapé en que, a nivel loxístico, a esta empresa custáballe moito prestar un servizo de comedor completo e de calidade ao estar fóra de Galicia. É moi lonxe. Mesmo nos foi sempre moi difícil ter unha persoa de contacto para comunicarnos coa empresa», explicaba ayer la presidenta de la ANPA de Sofán, Lourdes Rey, en Radio Voz Bergantiños. Añadía también que estas quejas fueron trasladadas al Servizo de Comedores y que, en conversaciones telefónicas, se reconoció por parte del ente público que esta empresa había tenido más problemas a lo largo del curso. «Tanto por parte da dirección do centro [Gándara-Sofán] como da Consellería trasladáronse as queixas á empresa, pero como quen oe chover», explicaban desde la ANPA.

La problemática que se dio en el centro carballés no es ajena, ni mucho menos, al resto de centros cuyo servicio de comedor fue licitado a esta empresa: «En moitas ocasións mesmo mandaban cantidades insuficientes de comida para facer todas as racións», explican desde la agrupación de padres y madres de A Silva, que también relatan flagrantes irregularidades en el cobro de las cuotas a los padres.

Pese a que se fijó desde un principio una periodicidad mensual en el cobro de las tarifas por el uso del servicio de comedor, lo cierto es que la realidad distó mucho de lo estipulado en los papeles. «Chegou a cobrarse semestralmente. Imaxínate con dous cativos e que che pasen semellante recibo. Dáche a risa», señala Noelia Barbeito.

Indican que parte del motivo está en las tasas cobradas por las entidades bancarias en las transferencias, pero creen que eso es algo que la empresa debería haber planificado mejor, y que alterando el cobro de las cuotas: «É como se rompesen un contrato».

En el de Buño no refieren mayores incidencias más que la ausencia de un lavavajillas

Al colegio de A Silva y de Sofán se le suma el CEIP Bergantiños a la hora de hacer públicas las deficiencias detectadas en el servicio prestado por la empresa. Sin embargo, al menos en lo que a menús se refiere, en el centro de Buño no tienen queja. «O servizo, de feito, está sendo moito mellor que o que tivemos o ano pasado», apuntan desde el ANPA, aunque reconocen una presencia recurrente del arroz.

Lo que si han trasladado, tanto a la Consellería como a la empresa concesionaria, es la falta de un lavavajillas en cocina [obligatorio], lo que conduce a tener a una persona dedicada exclusivamente al lavado de la vajilla que emplean los cuarenta y pico usuarios. «Ata agora as empresas traíano e, cando acababa a concesión, levábano de volta. Pero neste caso non foi así. Comunicouse, pero non se solucionou en todo o curso», explican.

«O que está claro é que a empresa non está cumprindo coas súas obrigas»

«Inadmisible». Así califican dende a ANPA Raiante a maneira de traballar da empresa encargada do servizo de cátering este pasado curso, e as irregularidades das que xa deron parte á Xunta.

-Ademais de carencias nos menús, denuncian tamén irregularidades nas nóminas.

-O tema do retraso nas nóminas viñémolo comentando ao longo do curso, o que ocorre é que agora xa rozaba o inadmisible, porque o mes de xuño cobrárono a finais de xullo. Non era de lóxica deixalo pasar, así que notificamos ao Servizo de Comedores cunha nota na que puntualizabamos cada incidencia, e na que tamén fixemos mención aos problemas que houbo cos menús.

-¿Chegaba en mal estado?

-A comida si que temos que dicir que se facía aquí, en concreto polas cociñeiras do colexio da Silva. Si que é certo que se tiñan que rexer por un menú marcado, e que moitas veces non era problema do sabor, senón da repetición de ingredientes ou da utilización de receitas doutras comunidades autónomas ás que os nenos non se daban habituado.

-¿Manifestáronse as familias dos rapaces nalgún momento?

-As familias puxéronse en contacto xa hai varios meses coa ANPA para comentar, por exemplo, o tema da repetición de guarnicións, e que iso non era o máis axeitado. A dirección do centro enviou tamén unha nota á empresa, pero como se oísen chover.

-¿Xa tiñan experiencias anteriores con esta empresa?

-Comezaron este curso, ata o de agora estivéramos con outras empresas. Pensabamos que se arranxaría co tempo, porque había días nos que os menús eran mellores, ou polo menos non tan malos. Unha de cal e outra de area, por así dicilo, pero despois enterámonos do tema das nóminas. Está claro que non estaban cumprindo as súas obrigas

-Prestan servizo a outros centros da comarca. ¿Teñen constancia de que teñan tamén problemas?

-Estamos case seguros que si. Se hai retrasos nos pagos a catro persoas do Gándara-Sofán, damos por feito que así será tamén nos outros centros. O que temos constancia, e de primeira man ademais, é do caso das catro traballadoras do noso colexio, da persoa que se encarga do reparto e, ademais, o dun traballador que fixo un servizo técnico ao longo do curso, e que aínda a día de hoxe está sen cobrar.

-¿Coñecen se terán que seguir coa empresa un ano máis?

-As concesións nun principio son sempre por un curso académico, pero nas ordenanzas adoitan contemplar a posibilidade de prorrogar por un máis. Non o saberemos ata que practicamente chegue setembro, ou ben o vexamos na páxina web da Xunta.

Materia sensible

La comida en los comedores escolares es materia sensible. La nutrición adecuada de los escolares es una obligación de todos los implicados: familias, docentes, administraciones y empresas, cuando las haya. Cuando la comida de un colegio llega como fruto de un negocio, ha de ser mirada con lupa y los incumplimientos no se pueden pasar por alto.

Seguir leyendo

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
5 votos
Comentarios

Denuncian irregularidades en el servicio de cátering de tres colegios