Laxe se manifiesta por una educación inclusiva: «Non se poden seguir ignorando os dereitos dos nenos»

Marta López CARBALLO / LA VOZ

LAXE

Amplio respaldo a la concentración convocada por las familias del CPI Cabo da Area, que reclama la asignación de un maestro especialista en Audición e Linguaxe para los niños con necesidades educativas especiales

31 ago 2024 . Actualizado a las 15:36 h.

Cerca de un centenar de personas se sumaron este sábado a la concentración convocada por familias del CPI Cabo da Area de Laxe con el objetivo de reclamar a la Xunta la asignación de un especialista en Audición e Linguaxe (AL) para el alumnado con necesidades educativas especiales.

«Reunímonos hoxe aquí para esixir unha educación de calidade [...]. Queremos deixar clara a nosa indignación pola falta de resposta da Administración educativa ante a demanda dunha atención especializada de AL no noso centro [...]. A falta de apoio especializado está a comprometer o seu desenvolvemento académico, social e emocional [...]. Non podemos permitir que os dereitos [dos nenos] sigan sendo ignorados», leyeron en un manifiesto representantes de las familias. 

«Foi moi ben. Xuntamos unhas oitenta persoas e viñeron grupos políticos e entidades como a asociación Paseniño», explicó Paula García Mira, portavoz de los padres y madres. Ella misma tiene un hijo con necesidades especiales y se confesó «moi orgullosa dos seus compañeiros e familias, pois moitos viñeron á concentración. Mesmo no caso dunha das nais que liu o manifesto, o seu neno non precisa apoio educativo», apuntó, resaltando que es un problema que aunque no afecte a todo el mundo, sí es de relieve y debe implicar a toda la sociedad.

En su caso particular, sostiene que este será el primer año que su hijo repita tutor, pues hasta ahora cada curso le tocaba uno diferente. «Cada ano temos esa incertidume de quen lle tocará, e se por enriba faltan os especialistas, que son os que máis saben disto, peor aínda. [...] Os mestres do meu fillo sempre amosaron predisposición a saber, a aprender, pero non sempre teñen os medios para estar máis preparados para estes casos. Por iso é tan importante a figura do especialista. [...] A tendencia nas aulas é que haxa diversidade, formas distintas de asimilar a información», resalta Paula.

Movimiento político

Además de la concentración, las familias también reunieron 400 firmas por la causa y consiguieron que el BNG lleve sus reivindicaciones al Parlamento de Galicia. En este sentido, el diputado Daniel Pérez avanzó que pedirá no solo la asignación de un especialista AL a tiempo completo para el centro laxense, sino también una segunda persona para Pedagoxía Terapéutica (PT).

«Unha vez máis, ponse en evidencia a política de recortes do Partido Popular en materia educativa», sostiene Pérez, que atribuye al Gobierno autonómico «o retroceso da calidade educativa que se observa en Galicia no sector público, cun profesorado e equipos directivos que intentan suplir con profesionalidade e compromiso as carencias inducidas por eses recortes, pero que se ven desbordados e sen os medios necesarios para realizar o seu traballo nunhas condicións aceptables de calidade e, incluso, dignidade», dijo el diputado.

Situación semejante en A Silva.

La ANPA del CEIP Celso Emilio Ferreiro de A Silva (Cerceda) también ha manifestado su disconformidad con la asignación de un AL compartido con el CPI O Cruce. Consideran que las horas no serán suficientes para atender las necesidades del alumnado que precisa apoyo educativo, que asciende al 20 % del total de los estudiantes.

El grupo municipal del BNG, encabezado por Alberte Sánchez, anunció que llevará las reivindicaciones de las familias al próximo pleno de la corporación local. Asimismo, avanzó que la diputada autonómica Iria Taibo presentará varias iniciativas al respecto en el Parlamento de Galicia.