La reducción de la deuda y el turismo marcan el ritmo de la política en Laxe

Tres años de mandato | El Concello parece haber superado la parálisis administrativa sufrida hasta ahora


Carballo / La voz

La reducción de la deuda, sobre todo a proveedores, la promoción del turismo a través del programa ReLAXEse, y la estabilidad política (PSOE-BNG) marcaron la agenda laxense en este último año. Los números rojos con los que se arrancó el mandato se redujeron en más de un 50?%, según apuntó ayer el alcalde, José Manuel Mouzo Castiñeira, siendo especialmente relevante la de proveedores, que rondará los 100.000 euros cuando finalice el actual ejercicio económico.

El programa de desestacionalización del turismo ReLAXEse parece estar gozando de una gran aceptación con la puesta en marcha de un sinfín de iniciativas. También hay que hablar de la estabilidad del gobierno entre PSOE y BNG desde que en noviembre del 2016 ambas formaciones suscribieron el acuerdo.

El Concello de Laxe parece haber salido de la espiral de cambios en el personal administrativo desde que en febrero del 2016 se marchó Froilán Pallín. Por el Ayuntamiento pasaron un buen puñado de interventores. Esta parálisis administrativa amenazó con bloquear proyectos claves para el municipio. Esta vuelta a la normalidad se tradujo, entre otras cosas, en la aprobación del ansiado presupuesto, que estaba prorrogado desde el 2015. Las cuentas públicas rondan los 2,2 millones de euros (relación ingresos-gastos), para un concello que pierde población a pasos agigantados. De los 3.700 residentes censados antes de la crisis económica (2007) apenas están registrados 3.090 (datos del 2017), siendo la pérdida de población uno de los grandes talones de Aquiles de este municipio costero.

Este año, como el resto de lo que va de mandato, se ha caracterizado por la escasa obra pública Y es que el dinero recibido por la Diputación, a través de los diferentes planes, se dedicó casi íntegramente a reducir deuda. Iniciativas como el punto de atención infantil o el centro de día siguen siendo asignaturas pendientes. El PAI se prevé que esté terminado antes de que concluya el 2018. El centro de día depende del visto bueno de la Xunta.

«A nivel económico imos polo bo camiño»

Oalcalde de Laxe, José Manuel Mouzo Castiñeira, amosouse onte satisfeito polo traballo desenvolvido tanto neste último ano como no que vai de mandato.

-¿En que se basea para argumentar iso?

-Cando chegamos en xuño de 2015 ao goberno tiñamos 2,2 millóns de euros de débeda e logramos reducila en máis dun 50?% nestes tres anos. Sobre todo a de provedores. Ao remate deste ano teremos pendentes de pago uns 100.000 euros grazas a que amortizamos preto de 500.000. É certo que todo isto é grazas á Deputación da Coruña, pero a realidade é que a nivel económico imos polo bo camiño. Ademais logramos aprobar o orzamento, que levaba prorrogado dende o 2015. Agora sabemos o que podemos gastar e investir en obras.

-¿Como van as obras para o punto de atención infantil (PAI)?

-Houbo un pequeno erro na redacción do proxecto, pero xa está subsanado A idea é que estea listo antes de que remate este ano para dar servizo a uns trinta nenos de entre cero e tres anos.

-O centro de día segue sen ser unha realidade, pese a ser a súa gran aposta para este mandato.

-Nós intentámolo de todas as formas. Falamos coa Xunta, ofrecemos alternativas, propostas... Pero por parte da Xunta de Galicia non houbo, nin hai, tanta vontade de facelo. Pasa o mesmo co dragado do porto de Laxe, o proxecto para o peirao comercial ou a senda peonil entre o colexio Cabo da Area e o caso urbano de Laxe. Solicitamos unha xuntanza coa conselleira Ethel Vázquez porque as outras sendas peonís da bisbarra están rematadas ou en obras e esta de Laxe, que tamén é moi importante, segue sen ter prazos para a súa execución. Pero non é porque este goberno non o intente, senón porque a Xunta non quere.

-¿Que tal co BNG como socio de goberno?

-A verdade é que moi ben. Non houbo o máis mínimo problema entre nós, todo se soluciona de forma conxunta. Pola nosa parte estamos máis que satisfeitos co BNG.

«Somos un goberno serio e estable»

O edil e voceiro do BNG e socio de goberno do PSOE no Concello de Laxe, Xosé Manuel Pose, fai un balance positivo do acordo firmado en novembro de 2016. «A valoración é moi positiva Acadamos un goberno serio e estable, sen estridencias e polo bo camiño». Destacó, sobre todo, el programa de desestacionalización del turismo ReLAXEse: «Quedou claro que foi, e é, unha boa iniciativa da que todo o mundo está contento, con moitas actividades de todo tipo para a promoción de Laxe dende o punto de vista gastronómico, patrimonial, histórico e cultural. É algo pioneiro en Galicia é está a dar moi bos resultados».

También habló en términos económicos: «Reduciuse a débeda e aprobamos un novo orzamento. Quero lembrar que foi unha das prioridades do BNG cando comezou o mandato e imos acadando resultados. Ao igual que o PAI, que foi unha das grandes promesas e compromisos do BNG nas eleccións do 2015 e será unha realidade en breve». Sobre su futuro político, Pose no lo tiene nada claro: «Non sei o que farei cando remate este mandato, non o teño claro», dijo ayer.

«O pasado ano o Concello dedicou cero euros a obras e este ano imos polo mesmo camiño»

José Luis Pérez Añón, portavoz y edil del PP, se quedó en el 2015 a 64 votos de la mayoría absoluta. Como representante del único partido de la oposición, sigue sin vislumbrar cambios en la política municipal: «Os mesmos que gobernan agora son os mesmos que endebedaron o Concello. Marchou un alcalde [Carracedo] e chegou outro [Mouzo] que xa estaba na época na que a débeda creceu sen parar ata os 2,2 millóns de euros». Sobre este tercer año de mandato, Pérez Añón lo tiene claro: «O Concello de Laxe dedicou cero euros a obras e este ano imos polo mesmo camiño. Creo que orzamentaron pouco máis de 70.000 euros cando pagarán a provedores uns 219.000»

Pérez Añón también matizó la supuesta mejoría financiera y económica del Concello de Laxe: «Esta redución da débeda non se debeu ao Concello e a súa posta en marcha dun plan de axuste e de pagos, senón á Deputación que deu os cartos. Uns cartos que en lugar de ir a obras van a reducir débeda». Lamentó que en Laxe «continúe sen resolverse o problema do saneamento dalgunhas parroquias ou que non se acometa a obra do ximnasio municipal, por non falar do punto de atención infantil ou o centro de día, que foron compromisos adquiridos polo PSOE é que, a punto de rematar o mandato, seguen ser executarse».

En cuanto a su futuro político, a José Luis Pérez, que cumplirá 61 años en agosto, le gustaría seguir liderando el PP, «sempre e cando o partido o queira».

Lo positivo

El acuerdo estable de gobierno entre el PSOE y el BNG. También hay que destacar el impulso por la promoción del turismo, las fiestas locales y la hostelería, con la creación de una asociación de comerciantes y la consolidación del programa «pioneiro en Galicia», según Xosé Manuel Pose, ReLAXEse. La deuda se va reduciendo. A mediados del 2015 rondaba los 2,2 millones de euros, cuantía equivalente a todo el presupuesto anual. Este año, los números rojos con los proveedores se reducirá en torno al medio millón de euros. Los problemas para encontrar una persona que ejerza labores de secretario municipal e interventor parecen haber quedado atrás después de dos años de continuos cambios de cromos. Además, tras años de problemas para la legalización de siete terrazas, el Concello se hará en breve con la titularidad de la AC-429, en el tramo urbano.

Lo negativo

La ausencia de obra pública. El Concello destinó la mayor parte del dinero recibido de otras Administraciones, sobre todo de la Diputación de A Coruña, para reducir pasivo como sea. Otro problema es la acusada pérdida de población en Laxe: unos 600 residentes menos en el decenio 2007-2017. El punto de atención infantil, obra valorada en 60.000 euros y financiada de forma íntegra por la Diputación, continúa sin ser una realidad, al igual que el ansiado centro de día de Laxe, aunque en este caso depende más de la voluntad política de la Xunta que del Concello, que insiste en este servicio público. También siguen sin desarrollarse obras de saneamiento en varias parroquias y tampoco se ha dado con la tecla para erradicar la presencia masiva de autocaravanas en espacios protegidos y próximos a las playas de Soesto y Traba.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
2 votos
Comentarios

La reducción de la deuda y el turismo marcan el ritmo de la política en Laxe