Marta Lado: «Situeime no mundo como nai-actriz»

f. rodríguez / p. blanco CARBALLO / LA VOZ

FISTERRA

Marta Lado, no momento de recoller e agradecer o seu Mestre Mateo
Marta Lado, no momento de recoller e agradecer o seu Mestre Mateo MARCOS MÍGUEZ

Esta fisterrá, que dende hai un tempo tamén escribe contos para os pequenos, levou un Mestre Mateo polo seu traballo no filme «Ons»

18 ene 2022 . Actualizado a las 22:38 h.

Con nove galardóns, a película Ons, de Alfonso Zarauza, foi a grande triunfadora da gala dos Premios Mestre Mateo este pasado sábado. Formando parte do mellor audiovisual galego, a fisterrá Marta Lado, que levou recoñecemento á mellor actriz feminina de reparto polo seu traballo neste filme.

-Falou realmente emocionada.

-Si. Supoño que todos estamos un pouco sensibles e cando nos atopamos con xente que levas tempo sen ver, a metro e medio, véñenche un montón de recordos. Saíume así. Aínda estou un pouco perdida: colleume nuns días moi movidos e non me deu tempo a repousar.

-Tivo moitos parabéns.

-O teléfono estaba a tope, xa alí mesmo na gala, menos mal que o puxen en modo avión. E ao prendelo, mi madriña, moito cariño!

-«Ons» supuxo ir gravar en barco co seu bebé de 4 meses e con súa nai, para coidar a pequena. A conciliación no mundo do cine?

-No do cine e en xeral. Escoitei que «la conciliación no existe, son los padres», e así é. Sen avoas e avós é imposible, polo menos para min. Ademais, no cine e no teatro, como non temos uns horarios tan axustados á normalidade, é máis complicado. As horas de escola infantil moitas veces non serven. Tes que tirar dos avós, aínda que iso, coa pandemia, e para a súa protección, complicábase un pouquiño. A rodaxe colleunos xusto antes.

Fotograma de Ons. Á dereita, Marta Lado
Fotograma de Ons. Á dereita, Marta Lado

-Ían e viñan cada día?

-Non. Estabamos en Ons, tivemos un preconfinamento para adestrar o que ía vir [ri]. Miña nai e máis eu aínda viñemos nalgunha ocasión, e veunos algún temporal pola popa, pero houbo xente que quedou alí todas as semanas de rodaxe.

-Ons, habitada por xente todo o ano, sempre merece visita.

-Unha vez que pasabas alí uns días, collías aquela calma, aquel ritmo de estar relaxado, e iso que nunha rodaxe sempre hai nervios ou imprevistos. Estabamos coa mente tan aberta e con ese coñecemento de que podía pasar calquera cousa e ter que cambiar o plan de rodaxe ata tres veces no día, polo tempo, que sentiamos pese a todo unha calma interior. Os veciños, ademais, implicáronse moito, foron moi bos anfitrións, acolledores. Tamén a película xa estaba escrita para que clima e entorno fosen protagonistas.

-Na comarca, Marta Lado sempre será rostro de Sicixia. Con aquela película de Vilar ten dito que madurou. Que lle supuxo «Ons»?

-Ons é un traballo e unha experiencia profesional importante, porque ademais de estar moi a gusto co equipo, aprendín moito de Alfonso, de cine, de linguaxe cinematográfica... Xustamente agora ando metida nesto. A nivel persoal, foi algo moi especial, porque ao levar á miña nena e á miña nai sentíame como dividida: por un lado, na rodaxe; por outro, preocupada por elas. Isto fíxome situarme no mundo como nai-actriz. Cando estás nunha rodaxe estás centrada en ti, é un momento egoísta, porque queres dar o mellor e buscas o teu espazo e o teu tempo, pero estar alí, co bebé, a dúas bandas, tamén me axudou en certa maneira para o personaxe, que ten este lado protector: da familia, do entorno, da súa parcela.

-Dúas películas, «Sicixia» e «Ons», marcadas pola paisaxe, polos sons, polas falas. Diso sabe vostede, fisterrá, con pai do Pindo... ¿Que ten a Costa da Morte?

-É máxico, é algo magnético. En Ons sentín iso, moitos paralelismos, porque hai algo que te somerxe... Son rodaxes de inverno, aí está a borraxeira que aos que somos algo melancólicos xa nos leva ao teu mundo interior... Á marxe da fermosura inmensa de cantís, da natureza salvaxe, está esa parte mística de estar nun lugar apartado do mundo. Ons, totalmente, no medio do mar, e a Costa da Morte pois tamén, que de momento, tren non temos!

-Algún proxecto propio?

-Co covid todos nos reinventamos. E eu que estaba empezando a practicar a ser mamá, metinme no mundo dos contos. Gústame escribir dende sempre, comecei a formarme un pouco como escritora de contos e namoreime desta nova visión da literatura. Así que aí estou, escribindo bastante. Engancha. Hai autores marabillosos, ilustradores... Xa quero mercar eu máis libros ca nena.

-É parte de Talía, profesora da Escola de Teatro de Fisterra... Como lle sentou o covid á dramaturxia?

-En Talía houbo que retrasar os proxectos que había, a ver para o ano que vén: quedáronse cos proxectos de formato máis pequeno. E na Escola de Teatro pois tamén nos reinventamos: fixemos da necesidade virtude e este ano estamos preparando radioteatro. Temos que empezar a gravar xa e a ver se axiña o podemos compartir, porque está sendo moi divertido. Elas crearon un personaxe, eu fixen unha dramaturxia cun toque de misterio, e a ver que tal.

-Fisterra sen Semana Santa; monologuista sen bares... Que lle ensinou a vostede o covid?

-Sempre fun feliz con pouco. Son moi afortunada, teño todo o que preciso, pero aprendín a apreciar aínda máis á xente que che importa, que ten boa vontade, que pensa en ti para ben, que te quere. Aprendín a coidar dos meus, a gozar o momento (...). Bótase tanto de menos a música en directo! Houbo unha cousa moi fermosa con Ons, unha ousadía que funcionou, e que volverá: fixeron unha xira con Chicharrón, cun concerto previo á película. Foi un regalazo, porque moitos dos que estabamos alí había moito que non escoitabamos música en directo.