Un empresario implicado en la pelea de Fisterra ultima su marcha a Mallorca

Antonio Longueira Vidal
Toni Longueira CARBALLO / LA VOZ

FISTERRA

JORGE PARRI

«Se me dan los permisos, marcho a Pollensa», apuntó un indignado Plácido Valdomar

04 jul 2018 . Actualizado a las 08:13 h.

La pelea entre integrantes de dos familias, propietarias de barcos de pasajeros destinados a turistas, que se enfrentaron a golpes sobre las tres de la tarde de este domingo en pleno muelle Fisterra continúa trayendo cola. Además de las denuncias cruzadas por lesiones y amenazas interpuestas ante la Guardia Civil del puesto de Corcubión, hay que sumar los partes de lesiones presentados por algunos de los implicados en la reyerta.

Plácido Valdomar Canosa, Dito, gerente de Navega Fisterra, relató ayer que su padre, Plácido Valdomar Ballón, sufrió la rotura de la nariz, múltiples magulladuras, y «lesións nunha costela que lle dificulta a respiración». Otras dos empleadas, según él, también están de baja laboral: «Unha sufriu contractura cervical severa que lle obriga levar colar ortopédico, moratóns por todo o corpo e lesións nun pulso». Y añadió: «Non puiden volver saír ao mar e non vou contratar máis xente», relató indignado Plácido Valdomar, quien no descarta, ni mucho menos dejar de trabajar en Fisterra: «Soamente traballei o sábado. Levo domingo, luns e hoxe [martes] sen facelo. Solicitei permisos para poder traballar en Pollensa, Mallorca, onde xa teño algúns barcos para viaxes turísticos. Se mos dan, marcho».

Plácido Valdomar considera que el origen de esta reyerta radica en que «a Oliver [Pedro Oliver] se lle acabou o monopolio. Nós temos un barco, o Ganges V, que ten máis capacidade, 99 prazas, temos un taxi turístico con capacidade para 12 persoas e unha lancha para pesca deportiva con cinco prazas. Por iso viñeron a por nós». Otra persona afectada por esta reyerta, que prefiere mantenerse en el anonimato por temor a represalias, relató su versión de lo ocurrido este domingo: «Os turistas marchaban do peirao e das terraza próximas espavorecidos mentres houbo a pelexa. Foi unha vergonza».

Por su parte, Pedro Oliver, de Cruceros Fisterra, y relacionado también con la pelea del domingo, declinó hacer más declaraciones al respecto.

Concello y Portos

El alcalde de Fisterra, José Marcote, dijo ayer que «o Concello non ten competencias para actuar porque se trata de algo que vincula a Portos e Capitanía Marítima». Por su parte, en Portos de Galicia comentaron que no tienen previsto iniciar actuación alguna contra estas dos compañías: «O noso cometido é que as empresas teñan todos os permisos en vigor e que todo estea legal. Todo o demais afecta ao ámbito da seguridade cidadá» y, por tanto, compete a la Guardia Civil y a la autoridad judicial.

En Brigantia Viaxes, que dirigen Vive Fisterra, niegan irregularidades en los servicios turísticos que ofrecen

Martín Canosa Marcote, socio de la agencia Brigantia Viaxes, promotora del proyecto Vive Fisterra, niega las acusaciones por supuestas irregularidades en los servicios que ofrecen.

Martín Canosa comentó al respecto: «Vive Fisterra é un proxecto avaliado polo GALP, que obtivo a segunda cualificación de todos proxectos presentados». Y añadió: «No 2017 puxemos en marcha un tren turístico e compramos bicicletas, dúas delas eléctricas. E temos pendente de executar a reforma dun edificio na rúa Santa Catalina para facer un hotel de dúas estrelas».

En relación a la polémica con los taxistas de Muxía y Fisterra y Autocares Grupo Ferrín, el socio de Brigantia Viaxes dijo: «Nós firmamos un convenio con Caamaño polo cal eles poñen os autobuses e nós, a axencia de viaxes, o persoal e as oficinas. Temos ademais outro convenio co xeodestino Muros-Noia para facer viaxes turísticos con vehículos rotulados con dous itinerarios: Fisterra-Muxía-Santiago e Fisterra-Muros-Noia-Santiago». Y añadió. «Do tren turístico temos todos os permisos en regra: do Concello, de Portos e da Autoridade Portuaria. Hai quince días tivemos unha inspección e dixéronos que todo estaba correcto e legal».