Las variantes del Camino disparan las tensiones entre los municipios

Juan Ventura Lado Alvela
j. v. lado CEE / LA VOZ

CORCUBIÓN

XESÚS BÚA

Dumbría, Cee, Corcubión y Fisterra se oponen a iniciativas que puedan desvirtuarlo

31 may 2017 . Actualizado a las 18:21 h.

«Todo o que sexa promover un Camiño Real, un Camiño Mariano, ou que sexa, que ten a súa historia, poderá contar co noso apoio. Agora ben, Camiño Xacobeo ao Fin do Mundo só hai un e é o que é», afirma tajante, el alcalde de Dumbría, José Manuel Pequeño, ante la proliferación de variantes de la ruta que están generando una gran controversia tanto en la comarca como fuera de ella. De hecho, al igual que Pequeño, los regidores de Cee, Corcubión y Fisterra, se oponen de manera contundente a cualquier iniciativa de este tipo que contribuya a confundir a desvirtuar la verdadera naturaleza de un bien, que costó mucho esfuerzo conseguir y consolidar y que temen que se pueda alterar sensiblemente con estas modificaciones.

«O que queira vivir do Camiño -hai inversión públicas e privadas importantes xa feitas- ten que ir a onde está e non pode pretender que sexa o Camiño o que vaia a xunto del», añade Pequeño, para quien no existe duda histórica alguna -de hecho cita mapas del siglo XVII e inscripciones en la catedral de Santiago- que señalan puntos como el Hospital de O Logoso o Vacariza, donde queda claro los lugares por los que a través de los siglos pasaron los peregrinos.

«A min tamén me interesaría que viñese por Carnota e pasase polo Ézaro, pero iso non é», recalca el alcalde.

Su homólogo ceense, Ramón Vigo, que además trató el asunto con Pequeño, recalca que «o Camiño Xacobeo é o que vai a Fisterra. Prolongouse a Muxía por unha concesión que se fixo no seu momento, pero o resto é todo un invento. Calquera outra cousa non ten sentido ningún. Xa nos custou traballo dabondo con Neria e coa Igrexa no seu día acadar o que acadamos, co cal con nós que non conten para ningunha historia deste tipo. Calquera cousa que sexa promover un Camiño Mariano, o Camiño dos Faros ou que sexa, paréceme estupendo. Non serei eu quen lle poña a proa a calquera alternativa que supoña un desenvolvemento económico ou de outro tipo para a comarca, pero así non», afirma Vigo.

En el mismo sentido, el alcalde de Corcubión, Manuel Insua, incide en que «o que non pode ser e que teñamos 200 camiños de Santiago» y, desde luego, piensa oponerse a cualquier iniciativa que pretende puentear la localidad dentro de la ruta. De hecho, está a expensas de que les convoque la directora de Turismo de Galicia, Nava Castro, como les anunció en la última reunión de la CMAT para plasmar las directrices que emanan del plan director recientemente aprobado y aclarar este tipo de cuestiones.

El regidor fisterrán, José Marcote, dice que «podemos facer 40.000 camiños, os que nos dea a gana, pero o único que imos é contribuír a desvirtualo e confundir á xente. Temos un tesouro e isto ao que pode levar é a que se perda, así que penso que deberiamos centrarnos en reforzalo, melloralo -que seguramente aínda haxa moita marxe para iso- e coidalo».

Marcote también dice que se encuentra a la espera de esa convocatoria de Turismo de Galicia, aunque no le quedó claro si va a ser una reunión como tal con todos los alcaldes implicados o una comunicación directa con cada uno de ellos.

En cualquier caso, los cuatro están de acuerdo con que la Ruta Xacobea es la que se ha consolidado en los últimos años, con el trazado que tiene, y eso no se puede perder.