«¿Que van facer con eses empregados? Alguén debería dar unha explicación»

Antonio Longueira Vidal
Toni Longueira CARBALLO / LA VOZ

CERCEDA

BASILIO BELLO

Temor en Cerceda al cierre de la térmica de Meirama y a la pérdida de unos 500 puestos de trabajo

17 nov 2018 . Actualizado a las 05:00 h.

Caras largas ayer entre los trabajadores de la central térmica de Meirama. Uno de ellos, que solicitó anonimato, relató: «Andábamos con la mosca detrás de la oreja desde hacía tiempo, pero este es un palo muy duro para la comarca. Solo en la planta somos 180, a los que hay que sumar las industrias auxiliares y los trabajadores del puerto».

En Cerceda, el anuncio del cierre por parte del Gobierno central de la planta de Naturgy para junio del 2020, no ha cogido de sorpresa. «Aquí, os de Cerceda xa levamos tempo oíndo falar do peche», apuntó Sergio Gil, gerente de Agroferretería Cerceda. Según él, la multinacional lleva tiempo gestionando en secreto los trabajos de desmantelamiento: «Hai xente, incluso, que sabe que empresa fará estes traballos, outra cousa é que non o queiran dicir. Agora hai que preguntarse como van facer e como van desmantelala». Este autónomo de 31 años realizó la siguiente reflexión: «O golpe para a comarca é moi importante en canto a emprego. En lugar de xerar emprego o que fan e destruílo e o Goberno consínteo. ¿Que van facer con ese medio milleiro de postos de traballo? Alguén debería dar unha explicación».

Una opinión compartida por Iván Fraga, un cercedense de 24 años: «Vindo do carbón era lóxico pensar que ía ocorrer, pero non deixa de ser unha mala noticia para Cerceda e para a comarca de Ordes en xeral», apuntó este empleado de mantenimiento de una lavandería. Pero añadió: «Se fan o investimento previsto e reducen as emisións á atmosfera, podería seguir traballando uns anos máis mentres que non haxa consenso sobre o futuro enerxético».

Sonia Alén, de Pescadería Anticrisis, dijo: «Es muy triste que tanta gente vaya a perder su empleo. Primero Alcoa ahora Meirama... Hablamos de empresas que ganan mucho dinero, que generan grandes beneficios y que lo único que hacen es despedir gente». «Habría que meter mano a todas aquellas empresas que ganan dinero y que la única solución que ofrecen es el despido masivo de empleados», comentó María Elena Barrigón, vecina de Monte Xalo (Cerceda), que trabaja en el puerto de A Coruña».

Comité de empresa

El presidente del comité de empresa de la central térmica de Meirama, Bautista Vega Tato (CIG), se mostró cauteloso ante el anuncio del secretario de Estado de Energía, José Domínguez Abascal: «As declaracións son algo que vén do 2010 e que xa se deixou claro no seu momento que a data límite era o 2020. Iso non é a novidade. A novidade é que diga que no 2030 se deixe de producir enerxía con carbón e que se xerará de xeito natural». Y añadió: «Creo que é unha opinión do secretario de Estado de Enerxía, unha reflexión persoal, pero, que eu saiba, non está avaliada nin polo ministro nin polo Goberno. Os centros de xeración que se adapten a lexislación comunitaria van seguir producindo máis aló de 2030 porque vai ser necesario. Sobre todo, cando se anuncia na mesma semana o futuro dos vehículos que empregan combustibles fósiles».

En este sentido, Bautista Vega abogó por «un debate entre as partes implicadas, serio e sosegado de como facer a transacción para a produción das enerxías limpas. Pero hoxe por hoxe é inviable».

El presidente del comité de empresa señaló, en todo caso, que todas estas «declaracións non axudan. Nós esperamos que Naturgy decida investir, que é unha decisión que non teñen tomado, porque a nós a empresa non nos comentou nada. A última comunicación oficial da compañía é que está valorando acometer a inversión en Meirama para seguir producindo ata o ano 2040». Y recordó que la planta, además de ser más rentable en cuanto a costes de producción, ha superado en los dos últimos años el 50?% de su capacidad total, «o que indica que é un centro competitivo en prezo e en tecnoloxía. Sería unha mágoa que Galicia perdera un enclave produtivo como este». Vega Tato también hizo un llamamiento a la Xunta «para que participe y se implique» y alertó de que los trabajadores adoptarán las medidas necesarias para defender sus puestos de trabajo.

Liñares, muy crítico

Más crítico y duro se mostró el alcalde de Cerceda (PSOE), José García Liñares: «Creo que son unhas declaracións desacertadas por completo. Un Goberno que se atopa na situación parlamentaria na que se atopa, que non ten asegurado o día a día da súa xestión, que non sabe se vai seguir gobernando máis aló do 2020 non debería anunciar medidas deste calado. ¿E se vén no 2020 outro Goberno? ¿Ten que manter esa decisión?», reflexionó. Liñares habló de medidas «precipitadas» como el anuncio de la eliminación de los coches de gasolina y gasoil para el 2040 o la aplicación de peajes en la autovías estatales, también para el 2020.

Ahora bien, García Liñares dejó claro que de confirmarse el cierre que la térmica de Meirama para junio del 2020 «sería unha moi mala noticia». Por un lado, el tema social y la pérdida de empleos y, por el otro, económico e, incluso, municipal «deixando de percibir [en impuestos] en torno a un 12 % do orzamento anual [unos 800.000 euros]»

El alcalde volvió a referirse al anuncio de José Domínguez Abascal: «É precipitado e con pouca cautela. Unha persoa como o secretario de Estado de Enerxía ten que ser máis cauto á hora de falar de medidas. É moi fácil falar de medio ambiente e despois ¿que facemos con toda esa xente que está aí traballando?» En su opinión, estas decisiones deben ser «consensuadas» y analizadas «con profundidade con todos os axentes implicados».