El actor, concejal y humorista ceense que se formó haciendo cámaras ocultas

Marta López CARBALLO / LA VOZ

CEE

ANA GARCIA

A VIVA VOZ | «Móvome nesa delgada liña entre a xenialidade e a loucura», dice Juanma Buiturón

10 sep 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

Locutor de radio, actor de cámaras ocultas, pinchadiscos, concejal de Cultura... Pero de la montaña rusa que ha sido la vida de Juanma Buiturón, él se queda con los monólogos: «É o que máis me enche». Este ceense nacido en Corcubión acaba de ser reconocido como mejor actor de reparto en un festival de Virginia (Estados Unidos) por su papel en el filme Jacinto, de Javi Camino. «Foi un pouco surrealista», señala, «pero veume ben para volver meterme no audiovisual».

«O director púxose un día en contacto comigo porque tiña un papel, segundo me dixo, que era perfecto para min. Despois souben que era un asasino cocainómano», bromea. Filmaron, ya en pandemia, en varias aldeas de Chantada y la película, «de terror psicolóxico», logró dos de los siete galardones a los que estaba nominada en Virginia. Ahora se centrarán en la distribución y harán una primera parada en Sitges, en donde Buiturón espera poder aprovechar el viaje para expandir sus contactos. «Hai vinte anos xa ía eu pola discoteca Pachá, onde está todo o meollo de xente do cine, repartindo tarxetas con códigos QR que enlazaban á miña canle de Youtube. Hai que ir un paso por diante», señala.

ANA GARCIA

En los últimos tiempos diversos factores le apartaron de la interpretación, entre ellos la propia crisis sanitaria y su incursión en la política municipal como concejal de Cultura de Cee. «Querer facer cousas polo teu pobo, actividades, actuacións e que che caia unha pandemia... Non me quero ver noutra», confiesa. «Viñamos con toda a ilusión, pero tivemos moi mala sorte. Imaxina facer un festival punk sentado... E o peor de todo é esa falta de contacto entre nós, porque unha aperta pode ser sanadora. E que non dicir desa liberdade que che dá erguer os brazos nun concerto e sentir a música... Aínda que iso xa non se vía antes da pandemia, con todo o mundo en modo asiático gravando todo cos móbiles: estámonos perdendo a vida para ter recordos da vida».