Ellas también se ponen el mono para trabajar

Caterina Devesa CARBALLO / LA VOZ

CEE

Ana Garcia

Una mujer en Cee y otra en Vimianzo rompen estereotipos sobre las profesiones

11 oct 2020 . Actualizado a las 20:57 h.

En el 2020 todavía existen algunas profesiones en las que la presencia femenina es muy inferior a la masculina. Esa desigualdad se plasma en la menor asistencia de estudiantes mujeres en algunos cursos para formarse en empleos en los que tradicionalmente la mayor parte de los trabajadores eran hombres. Precisamente, algunos de las enseñanzas de desempleo de la Costa da Morte reflejan esta situación, es el caso del de Mecanizado de Labra, que se imparte en el IES Fernando Blanco de Cee, y que tan solo cuenta con una alumna, que se animó a cursarlo poco después de quedarse en el paro.

«Estiven traballando en Gerca (empresa de tratamento do metal para fabricar produtos de mobiliario) na parte de embalaxe, pero ás veces facía outras cousas polo que eu xa quería aprender a soldar. Cando me quedei no paro atopei por casualidade o curso e xa me apuntei», indica Luisa Espasandín, que vive en Vimianzo. A sus 51 años la mujer tiene claro que no hay profesiones de hombres ni de mujeres. «Nos podemos facer todo o que nos propoñamos, pero si é certo que por desgraza aínda hai pais que lles din as nenas que non xoguen ao fútbol porque é para rapaces ou cousas así. Tamén é habitual que nas casas cando hai que facer algunha cousa, como colgar un cadro, se lles pida aos homes. É por tradición penso», señala Espasandín, que es madre de tres chicas. «Dúas xa acabaron a carreira e a outra aínda ten quince anos. Elas e o meu home animáronme a estudar isto», comenta.

Con el apoyo de su familia y el de sus cinco compañeros de curso, Luisa disfruta del aprendizaje, aunque admite que le cuesta estudiar la parte teórica. «Son moitos anos sen estudar, entón é complicado poñerse coas contas e os cálculos. Ademais, polo covid, era todo na casa, pero leveino ben», indica la mujer, que tiene claro que lo más le gusta es la parte práctica. «Aínda imos comezar agora a práctica porque tivemos moita teoría. O curso ten varios módulos, e agora este último xa o facemos no taller polo que é mais entretido», señala.

Bibiana Bértoa imparte el curso de Mecanziado de Labra en Cee.
Bibiana Bértoa imparte el curso de Mecanziado de Labra en Cee. Ana Garcia

En cuanto sus compañeros, Luisa comenta que no tiene ningún problema por ser la única mujer. «Nunca me sentín menos que ninguén. Si recoñezo que teño menos forza ca eles, porque eu son pequena, pero aguanto ben», apunta Luisa, que se apoya también en la profesora del curso, Bibiana Bértoa. «Dos profesores eu tamén son a única muller. Eu imparto automatismos, sistemas de pneumáticos e metroloxía», comenta la docente, que confiesa que al principio esa circunstancia pude afectar: «Ao comezo custa máis. No meu caso son ademais a xefa do departamento e para algúns homes entender que unha muller saiba deste mundo, e que aínda encima de ordes é complicado, pero por sorte eu non teño problema cos compañeiros e estou contenta».

Mucho por avanzar

A pesar de que en su caso se siente arropada, Bértoa es consciente de que no siempre es así. De hecho, desde el 2016 ninguna mujer se había animado a estudiar Mecanizado de labra en Cee. «Son cursos que están moi enmarcados para os homes e nas empresas tamén o persoal acostuma ser masculino. Aínda queda moito para evolucionar na igualdade. Eu tamén dou clases en Santiago, e alí si hai algunha outra profesora de soldadura e se ve doutra forma, pero no rural é aínda máis complicado», apunta.

Sobre las salidas profesionales, destaca que hay muchas. «Este curso está enfocado na industria do metal e mantemento industrial e mecánico. Son 638 horas, comezamos en febreiro e o retomamos tralo covid de forma presencial en xuño», indica la docente.

Isabel López Canosa, estudiante de Carpintería: «Podemos facer o mesmo ca eles»

Ana García

Isabel López Canosa tiene 22 años, es de Muxía y la única chica en el módulo de Carpintería del curso para desempleados que se imparte en la escuela de Señoráns en Salto, Vimianzo. Junto a ella estudian otros siete chicos, una circunstancia que no le importa en absoluto. «A verdade é que me sento ben e temos moi boa comunicación entre todos», dice.

Para ella ser la única mujer no supone ninguna traba. «Se me fixeran algún comentario machista ou algo igual si me sentía discriminada, pero para nada», indica la estudiante. S obre el curso, que supone el primer programa de empleo de la era covid en Vimianzo, Isabel indica que le está gustando.

Antes de carpintería, Isabel estudió la FP Básica de Electricidad, donde las chicas también estaban en inferioridad numérica. «Penso que non hai máis mulleres porque non teñen a oportunidade de estudalo. Non creo que sexa porque se pense que son oficios de homes, xa que hoxe en día está claro que podemos facer o mesmo ca eles», señala.