Tania Mesejo, nutricionista: «O pan pode estar nunha alimentación saudable»

Patricia Blanco
Patricia Blanco CARBALLO / LA VOZ

CARBALLO MUNICIPIO

Ana García

ESPECIAL EL PAN EN LA COSTA DA MORTE | De estirpe panadera y «panceira» confesa, asegura que este es un alimento «demonizado». Y no: la clave es controlar calidad y cantidad

25 may 2023 . Actualizado a las 22:41 h.

A Tania Mesejo Queijo (Carballo, 40 años), el pan le toca muy de cerca. Primero porque, como su primer apellido evidencia, pertenece a una destacada familia de panaderos: «Meus bisavós e meus avós foron panadeiros. Logo seguiron coa tradición as irmás e sobriñas de meu avó», dice. Segundo, porque se confiesa «panceira» hasta la médula, y, tercero, porque es nutricionista. Abrió clínica en la Praza de Galicia de Carballo el 24 de noviembre del pasado año, el Día del Dietista-Nutricionista. Mesejo no solo es Graduada en Nutrición Humana e Dietética, sino también licenciada en Bioloxía. Ejerce la primera carrera y el saber de la «evidencia científica» con la que trabajan le permite afirmar: «Temos demonizado o pan, pero é un cereal como o é unha pasta ou un arroz. O pan pode estar dentro dunha alimentación saudable e equilibrada». Lo afirma convencida, además, de que es «unha sinal de identidade do noso concello» y, como tal «hai que potencialo».

Ahora va el matiz: «O que hai que ter en conta son as proporcións, a cantidade de pan que se consume de forma diaria. Se abusas dun alimento, desprazas a inxesta doutros tan importantes nutricionalmente falando». Mesejo atribuye a la «mitoloxía da cultura dieta, da que debemos escapar», ese sambenito que tiene el pan. «O que facemos é indicar o tipo de pan que se debe consumir. Todos aportan as mesmas calorías, pero, se falamos de poboación xeral, deixando á marxe persoas que poidan ter patoloxías dixestivas [habría que individualizar cada caso], o que é recomendable é o consumo de pan de calidade, como o que temos aquí, cunha alta porcentaxe de fariña integral, de fermentación lenta, mellor de masa nai. Iso é o importante, evitar na medida do posible o pan branco refinado. Ese pan integral elabórase con todo o gran, con cal temos a fibra, a saciedade, e as vitaminas do grupo B».

Ana García

Se habla mucho de la sensibilidad al gluten, de la celiaquía, asuntos a abordar con especialistas. El del pan es un sector que se adaptó muy bien a estas tesituras, y esto es clave, porque Tania insiste en sus bondades: «Co pan consumimos fibra sen picos de glucemia moi elevados». Puede decirse que todos quienes acuden a su consulta se sorprenden al escuchar que no se les prohíbe el pan. Espelta, centeno, mijo... «Ao final todo é individualizar e que esa persoa cree un hábito, sen ter ningunha carencia nutricional. Claro que gusta almorzar unha torrada, coa súa proteína, ou a súa graxa. E se gusta comer con pan, por que non un pouquiño». Incide en la importancia de acudir siempre «a un profesional titulado»: la buena alimentación es pilar de la salud, y una mala juega en contra de esta, igual que el estrés. Las dos cosas unidas pueden derivar en la llamada «inflamación de baixo grado»: hinchazón detrás de la que, sí, puede estar el pan si se come en exceso. El historial dietético que elaboran de cada paciente les permite ver qué se debe trabajar en cada caso.