Concello y PP discrepan sobre el centro de salud de Carballo

Santiago Garrido Rial
s. g. rial CARBALLO / LA VOZ

CARBALLO MUNICIPIO

Moncho Fuentes

Los populares piden al gobierno local que sume para poder ampliar el actual, y un informe técnico recomienda uno nuevo

26 nov 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

Tanto el gobierno local de Carballo como Sanidade coinciden en que la reunión entre el alcalde, Evencio Ferrero, y el conselleiro, Julio García Comesaña, celebrada el miércoles en A Coruña para tratar sobre las mejoras sanitarias en Caballo, fue fructífera porque hubo acuerdos. En la nota municipal, la coincidencia es que el actual edificio está «esgotado» y, por tanto, hace falta otro. En la de la consellería, que habrá «cooperación» entre ambas Administraciones. Y el PP de Carballo valoró ayer «moi positivamente os avances e o consenso». Eso sí: cada uno parece haber visto las cosas de una manera casi antagónica.

El alcalde, que acudió acompañado del arquitecto municipal, presentó un amplio informe sobre las tres alternativas posibles: ampliar, hacer uno nuevo al lado, o uno nuevo en otra parcela (junto a la escuela infantil, en la calle María Barbeito), y esta tercera solución es la preferida: «Tendo en conta as diferentes alternativas, semella que a máis axeitada para a finalidade contemplada no Plan de Infraestruturas Sanitarias de Atención Primaria, consistente na súa necesaria ampliación para albergar máis consultas na área clínica e de diagnóstico cunha ampliación de 1.820 metros cadrados no prazo mais curto posible, sería a alternativa 3: a construción dun novo edificio desa superficie na parcela situada na rúa María Barbeito».

La ampliación, con la actual normativa, se quedaría en mucho menos de esos 1.800 metros largos previstos, además de paralizar el inmueble durante varios meses, además de la «incidencia negativa sobre as condicións de ventilación e iluminación dos corpos edificatorios e a necesidade de facer importantes reforzos estruturais aconsellan descartar esa posibilidade». Ampliar, pero al lado, con un edificio anexo, sí es viable, pero los simples trámites urbanísticos no serían en ningún caso de menos de dos años, «sendo optimistas», de ahí que se ceda esa parcela, a menos de un kilómetro (850 metros) del centro actual y una superficie de 5.333 metros cuadrados, algo en lo que insistió ayer Evencio Ferrero en Radio Voz.

Ana Garcia

Los populares no lo ven así: «Tanto no PP de Carballo como na consellería sempre estivo claro que a chegada do centro integral de saúde (CIS) a Carballo pasaba por unha ampliación do centro actual, solicitando a colaboración do Concello para dar solución á necesidade de superficie edificable de cara a ampliación do centro, que pasará dos 3.800 metros actuais, a un único edificio de 5.600, convertíndoo así nun centro de saúde integral que tamén se dotará de novos servizos sanitarios e persoal para avanzar na atención primaria á veciñanza», señalan. Por ello, el PP califica de «incomprensible a actitude do alcalde e do seu grupo de goberno, xa que na moción presentada polos populares en setembro, fixeron valer a súa maioría para rexeitar a solicitude de que Carballo contase cun centro integral».

El PP cree que solo la justificación de ese voto en contra «explicaría os bandazos nas declaracións do alcalde nas últimas semanas, pedindo un segundo centro para Carballo e variando a súa posible localización dun día para outro». Y cita esa ubicación en la calle María Barbeito, «unha solución «a todas luces inoperativa que, a maiores de ser incómodo para os usuarios, non permitiría optimizar recursos».

El PP pide que se «abandone a confrontación» con la Xunta, que se deje de faltar a la verdad «usando os medios oficiais do Concello cun fins partidistas, dando a entender que a actuación da consellería é facer un novo edificio pegado ao centro de saúde». Finalmente, cree que «só a suma de vontades e a lealdade institucional axilizarán un salto de calidade na atención sanitaria da Carballo e, por extensión, da comarca de Bergantiños».