«Buscamos a empatía nos nenos»: trabajando la inclusión en Razo

nuria guillermo / x. a. CARBALLO / LA VOZ

CARBALLO MUNICIPIO

ANA GARCIA

La entidad Un Paso Máis celebra un campamento inclusivo que dura todo el verano: así es su historia

30 jul 2019 . Actualizado a las 05:00 h.

Todas las personas somos diferentes. Para entenderlo hace falta empatía. A ello se han puesto en la asociación Un Paso Máis y qué mejor hacerlo con un campamento inclusivo para niños. Comenzó el 26 de junio, hace poco más de un mes, y acabará el 6 de septiembre. El escenario, Razo (Carballo). Un Paso Máis se baja a la realidad y con esta iniciativa lo que busca es la inclusión real de todos los niños. Un alto porcentaje de participantes presenta algún tipo de diversidad. Manuel Cantelar, presidente del colectivo, hace hincapié en la importancia que tiene mostrar a los más jóvenes que todas las personas somos diferentes: «Queremos un campamento onde os nenos vexan que todos somos diversos. Trátase dun campamento atípico, porque dunha media de 30 hai 10 que teñen algún tipo de diversidade, polo que se trata dunha media alta», declara. Así que lo que persigue es la empatía. «O que se busca é que cada un se poña na pel do outro. Os nenos o que ven é que a outro neno lle costa facer algo porque, igual que eles, cada un presenta dificultades nalgunha cousa. Todos somos necesarios para algo e a todos se nos dan mellor unhas cousas ca outras», apunta Cantelar, quien defiende que lo que aporta un gran valor añadido al campamento es su monitorado.

Miguel Villaverde, uno de los trabajadores, aclara: «Todos somos monitores de tempo libre, que é condición sine qua non, pero a maiores a miña compañeira é pedagoga e eu son mestre, polo que na nosa formación académica temos contidos para tratar con calquera tipo de nenos. Ademais, contamos cun monitor con discapacidade. É un campamento inclusivo en todos os sentidos».

Las actividades se organizan semanalmente en base a un tema común. «Tivemos a das olimpíadas, do medio ambiente, dos piratas... Coma nos outros campamentos, as actividades lúdicas van dirixidas pola temática, e fomentamos fundamentalmente as deportivas inclusivas. Buscamos que os nenos fagan deporte xuntos», apunta Miguel Villaverde.

No solo los niños participantes aprenden sobre empatía e inclusión, sino que los monitores sienten que «non deixas de aprender todos os días deles». Otra particularidad es que permite a los participantes apuntarse por períodos de tiempo distintos: una o dos semanas, un mes o todo el verano. A Sergio Cancela, por ejemplo, le queda solo una semana de estancia, mientras que su compañera Zoe Lema se quedará hasta el 6 de septiembre. Para aquellos que quieran participar durante el mes de agosto, el plazo de inscripción todavía está abierto.