Quejas por la senda peatonal de Bértoa: «A idea e o proxecto están ben, pero moi mal executados e xerará problemas»

Antonio Longueira Vidal
Toni Longueira CARBALLO / LA VOZ

CARBALLO MUNICIPIO

Ana Garcia

Empresarios cuyos negocios dan para la AC-552, en Carballo, lamentan el retraso de las obras y la falta de aparcamientos

17 ene 2018 . Actualizado a las 05:00 h.

Bértoa. AC-552 entrada Carballo. Once y cuarto de la mañana. Un taxista realiza una parada rápida. Sale del coche y va corriendo a la farmacia situada justo enfrente. El vehículo, mal aparcado, invade el carril de entrada al casco urbano debido a una valla de obra. El conductor no tarda ni dos minutos en regresar al taxi. Abre la puerta con suma rapidez para evitar ser atropellado o que algún despistado se lleve por delante la puerta. No es el único. En apenas diez minutos, otros seis conductores realizan la misma peligrosa maniobra.

Ana Garcia

Las obras de la travesía de Bértoa suponen un quebradero de cabeza para muchos autónomos, cuyo negocios se sitúan a escasos metros de la AC-552. Se quejan de que la senda peatonal no va a ser una panacea y que ocasionará «graves problemas de tráfico e accidentes».

La conselleira de Infraestrutuas, Ethel Vázquez, (el Concello de Carballo asume la inversión en las canalizaciones) tuvo siempre claro que este tramo precisaba de una mejora integral, sobre todo pensando en los peatones y ciclistas. Diseño, licitó y ejecutó un vial de casi un kilómetro hasta el polígono de Bértoa para favorecer la movilidad. Amplias aceras, mejora integral de los servicios, cambio de todas las canalizaciones y un carril bici para los cada vez más amantes de los pedales. Sin embargo, los autónomos solo ven problemas. Y lo argumentan: «Empezaron a abrir en setembro, dixeron que rematarían os traballos a finais de ano, estamos en xaneiro e está todo cuberto de lama», apuntó una enfadada Rocío Rodríguez Becerra, que regenta una frutería.

Ana Garcia

Al lado está la cervecería Cara Cola, que dirige Manuel Gómez Eiroa: «O proxecto está moi ben deseñado, ten boa idea, pero está moi mal executado e xerará problemas. Xa verán como tan pronto rematen os traballos veñen os accidentes». Argumentó estas palabras: «Non deixarán unha beiravía mínima nunha estrada que leva tantos coches como as estradas de Santiago, Ordes e Coristanco xuntas. Non haberá prazas de aparcamento e perderemos clientes».

También suscita controversia el carril bici: «A min paréceme moi ben que haxa carrís bici. A xente ten todo o dereito a facer deporte. Pero, ¿ten lóxica facer un carril bici nunha travesía que ten oito cruces e dúas rotondas? ¿Que farán os ciclistas cando cheguen á rotonda do Lidl e vexan que remata ese carril?», apuntó un autónomo, que prefiere mantenerse en el anonimato. Y añadió: «O importante é que fagan prazas de aparcamento e pasos de peóns, que soamente hai dous: un diante da igrexa e outro xunto ao Lidl. Dous en 500 metros».

Ana Garcia

Las críticas se amplían hacia el elevado grado de curvatura que dejarán las esquinas de las aceras en las intersecciones: «Se tes un coche pequeno xiras sen problema para incorporarte a estrada principal. Como vaias nun camión de tres ou catro eixes, xa non falo dun tráiler, terás que invadir o carril contrario para incorporarte, un perigo. Deixan moito voo nos cruces e se non hai beiravías non se vertebra a estrada, déixala truncada».