La polémica por la extracción de la mejilla llega al Parlamento

Antonio Longueira Vidal
Toni Longueira CARBALLO / LA VOZ

CAMARIÑAS

JOSE MANUEL CASAL

El PSOE insta a la Xunta a establecer zonas exentas de extracción

07 mar 2018 . Actualizado a las 05:00 h.

Primero fue la patrona mayor de la cofradía de Corme, Mari Carmen Suárez Baneira, la que puso el grito en el cielo, al denunciar la extracción masiva de mejilla, con permiso de la Xunta, en las zonas percebeiras, incluida la de O Roncudo, que solo abre seis días al año (tres en julio y otros tres en diciembre). A estas críticas se sumaron las de otros colectivos de la Costa da Morte como Camelle, Laxe, Fisterra, Camariñas o la agrupación de mariscadores Río Anllóns. Ahora es el PSOE el que se suma a estas críticas y los diputados María Dolores Toja Suárez y Julio Torrado Quintela llevarán este tema al Parlamento autonómico: «Desde distintas confrarías da Costa da Morte vólvese chamar a atención sobre esta cuestión, xa que ven como das pedras estratéxicas para o percebe se extrae a mexilla, co consentimento da Xunta, esquilman as rochas, poñendo en perigo un recurso que é fundamental. As persoas percebeiras ven con asombro, rabia e impotencia o abuso que supón que se poida extraer mexilla por todo o litoral galego, destruíndo todo o labor de protección e coidado deste recurso. Todos os esforzos fronte ó furtivismo no serven para nada se logo é o propio Goberno galego o que autoriza esta práctica que impide o crecemento do percebe e desbota todo o seu traballo».

Los socialistas entienden que «coa chegada da Semana Santa, desde Galicia, destino turístico entre outras cuestións pola súa gastronomía, obsérvase con preocupación que nin a extracción da mexilla nin a meteoroloxía axudan a quen del depende economicamente, dun recurso que cada vez é máis escaso e de menor talla». Por eso, el PSOE insta a la Xunta a establecer «zonas exentas» de extracción en «áreas de especial sensibilidade para o percebe galego».

BNG y el longueirón

Por su parte, el BNG elevará al Parlamento una propuesta para instar a la Xunta a que tenga en cuenta las condiciones especiales de los mariscadores del longueirón de Fisterra y presente alegaciones al decreto ministerial que penaliza el buceo en apnea.