Una asociación, la tabla de salvación de la inactiva Fundación López Abente

Antonio Longueira Vidal
Toni Longueira CARBALLO / LA VOZ

CARBALLO

ANA GARCIA

El alcalde de Muxía, Iago Toba, quiere que la nueva entidad esté lista en septiembre

20 jun 2022 . Actualizado a las 05:00 h.

Después de tres años de nula actividad y sin capacidad económica y organizativa para tramitar su disolución, el futuro de la Fundación Gonzalo López Abente, que nació hace ahora 11 años, pasa, sí o sí, por su liquidación inmediata y por su reconversión en asociación. Así lo confirmó ayer el alcalde de Muxía, Iago Toba.

El regidor explicó que una vez logrado el objetivo de preservar y dar a conocer la extensa obra del poeta y escritor, y dada la incapacidad de la directiva de la fundación para garantizar su continuidad, es el momento de que el Concello se ponga manos a la obra: «É certo que dende hai uns tres anos a Fundación Gonzalo López Abente non rexistra actividade algunha, pero non debemos esquecer todo o traballo feito ata antes da pandemia, como foi o de recuperar e dar a coñecer a súa figura», esgrimió Toba, quien añadió: «O futuro pasa pola creación dunha asociación, que pasaría a chamarse Asociación Gonzalo López Abente».

El motivo de este cambio de nombre se debe, según el mandatario, a las dificultades burocráticas, técnicas y organizativas que conlleva el manejo diario de una fundación a la hora de recabar fondos o solicitar ayudas y subvenciones para el desarrollo de actividades: «Nalgo tan sinxelo como é o desenvolvemento dunhas xornadas culturais non son os mesmos os trámite para unha fundación que para unha asociación. Unha fundación ten que cumprir uns estritos e complicados procedementos para poder acceder a unha simple subvención, sexa municipal provincial ou autonómica. No caso dunha asociación, a concesión de axudas é moito máis sinxelo en canto a trámites. Mesmo o Concello podería dar unha axuda nominativa, como se fai de forma habitual cos clubs de fútbol ou os colectivos sociais e culturais, sen dificultade, cousa que non ocorre coas fundacións».

Apoyo municipal

Iago Toba dejó claro el compromiso del Ayuntamiento y el de su gobierno con el legado de Gonzalo López Abente y para ello impulsará la constitución de una asociación: «O Concello sería o promotor da asociación, cuxa xerencia recaería en particulares. De feito hai persoas interesadas en coller a asociación, pero nós colaboraremos na súa creación e en todo aquilo que precisen para botala a andar».

Sobre plazos de ejecución, el alcalde pretende que esté lista y operativa en la semana grande de Muxía: «Coincidindo coa Semana Cultural da Barca, do 5 ao 11 de setembro, queremos tela xa formalizada para dala a coñecer e, de paso, aproveitar a ocasión e lembrar de novo a figura de López Abente».