El monte Pindo, en un documental sobre «nomes da nosa terra»

La Voz CARBALLO / LA VOZ

CARBALLO

ANA GARCIA

La serie está integrada de momento por seis capítulos, y es iniciativa de la AS-PG, con el apoyo de Política Lingüística

28 ene 2022 . Actualizado a las 05:00 h.

El monte Pindo protagoniza uno de los seis capítulos de la serie de documentales «Os nomes da nosa terra», un proyecto de la Asociación Sociopedagóxica Galega (AS-PG) apoyado por la Xunta de Galicia y presentado ayer por el secretario xeral de Política Lingüística, Valentín García. La idea es transmitir al espectador el interés por el origen de alguno de los más de dos millones de topónimos que cubren el territorio gallego: protagonizan los otros cinco trabajos Barcia de Mera, A Coruña, Arteixo, Oleiros y Marzoa. Por las «corredoiras da cultura inmaterial», de la mano de expertos y vecinos, conduce el viaje el periodista Fran Cañotas. Los capítulos, de 10 minutos, se podrán ir viendo en el Portal da Lingua Galega y en el canal de Youtube de Política Lingüística, además de semanalmente en redes sociales. 

“Galicia ten unha riqueza toponímica excepcional que cómpre difundir e coidar. Pese a ocupar só un 6% do territorio do Estado, contén sobre un terzo das entidades de poboación de España, e iso só respecto á toponimia maior, pois a cifra crece ata os máis de 2 millóns de topónimos cando incluímos a coñecida como microtoponimia, que pervive fundamentalmente na memoria do pobo”, señaló Valentín García, secretario xeral. Todo un patrimonio cultural a conservar que también se pone en valor y atesora en la herramienta colaborativa Galicia, terrra nomeada, impulsada por Xunta y Real Academia Galega.